Antrenman, okçuluk, dinlenme, besleyici antrenman

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Feanor08 tarafından 1 Eylül 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. Feanor08
    Offline

    Feanor08 Üye

    Katılım:
    13 Şubat 2013
    Mesajlar:
    111
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    28
    Arkadaşlar merhaba. Daha önce buna benzer bir başlık açmıştım (http://www.bodyforumtr.com/vbforum/yeni-baslayanlar-bolumu/okculuk-ve-agirlik-antrenmani-70104.html) fakat o zamandan beri çok şey değiştiği için yeniden benzer bir başlık açma ihtiyacı duydum. Aslında sorunun özü dinlenme sürelerinin nasıl kısaltılabileceği ile ilgili ama hemen bir açıklama yapayım. Şu anda haftada 3 gün (pazartesi-çarşamba-cuma) ağırlık antrenmanına gidiyorum, duruma göre 3 veya 4 defa (gün değil) okçuluk antrenmanına gidiyorum. Perşembe-cuma-pazar ve 4 gün olacaksa çarşamba da okçuluk antrenmanına gidiyorum. Okçuluk asıl çalıştırdığı yerler sırt ve az bir miktar biceps ile çok az da omuz. Pazartesi göğüs-biceps, çarşamba sırt-triceps, cuma bacak-omuz çalışıyorum. Antrenmanlarımda sırtta sadece 6 set (2 hareket) var. Bunun sebebi okçuluk antrenmanlarında zaten yeterince yorulan sırtı daha fazla zorlamamak. Aslında okçuluk antrenmanlarında kaslarım pek fazla yorulmuyor. Daha çok kondisyon gerektiriyor. Birçeşit düşük ağırlıklı çok tekrarlı antrenman gibi düşünebiliriz. Şimdi gelelim asıl sorumuza bahsettiğim programa göre dinlenme süreleri yeterli mi? Eğer değilse ne yapabilirim ve de "recovery" sürecinin hızlanması için önerebileceğiniz bir şey var mı? Son olarak da uzunca bir zaman önce nerede olduğunu hatırlamadığım bir yazıda "besleyici-dinlendirici antrenman" diye bir kavram okumuştum. Buna göre yüksek ağırlıklarla çalıştırdığım bölgelerin ertesi gün düşük ağırlıklı ama uzun süren setlerle tekrar çalıştırılması kasın iyileşme sürecine olumlu yönde katkı sağlıyormuş. Bu bağlamda okçuluk antrenmanlarını sırt ve biceps için bir çeşit dinlendirici antrenman olarak düşünebilir miyim? Şimdiden teşekkürler.
     

Sayfayı Paylaş