Antreman Sonrası Basit Karbonhidrat Alımının Miktarı Nasıl Ayarlanmalıdır.?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve nika tarafından 16 Şubat 2009 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. nika
    Offline

    nika Üye

    Katılım:
    18 Haziran 2008
    Mesajlar:
    107
    Beğenileri:
    98
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    yönetici
    Yer:
    Bursa
    Antreman sonrasındaki 15 dakikada basit karbonhidrat ve protein alımı konusunda hakim bir genel görüş var. Bu dönemde ne ölçüde protein alınması konusu da yeterince tartışıldı. Bana göre eksik olan konu bu dönemde alınması gereken basit karbonhidratların ne ölçüde alınacağıdır. Belli bir standart gram mı tercih edilmeli.? Yoksa sporcunun form grafiği ya da vücut ağırlığı gibi etkenler de dahil edilerek kişiye özel bir hesaplama mı yapılamalıdır.? Bu konuda bilgi ve deneyim sahibi arkadaşların birikimlerini paylaşmalarını diliyorum.
     
  2. gencebayorhan
    Offline

    gencebayorhan Üye

    Katılım:
    24 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    235
    Beğenileri:
    143
    Ödül Puanları:
    53
    ben protein ve basit şekeri yaklaşık aynı oranda alıyorum.200 ml üzüm suyu ve 1 tam dolu kaşık whey gibi. ve ilk öğünde üstüne yenecek olan özellikle kırmızı et(b12 vitamini açısından)bu ikisi arasında anahtar rol oynuyor.
     
  3. vandamme
    Offline

    vandamme Yeni Üye

    Katılım:
    15 Şubat 2009
    Mesajlar:
    85
    Beğenileri:
    40
    Ödül Puanları:
    0
    xxxxxxxxx sitesinde antremandan sonra 75-100 gr kadar basit şeker almanın yeterli olucağı yazıyo.ben tam 150 gr alıyorum( suluğum ölçümlü:) ) nolur nolmaz belki kas yıkımı olur diye:) ve 1 lt ligt sütümü içmeden önce üzüm suyu olarak alıyorum basit şekeri. nika,ben de antreman sonrası 1 saat içinde basit şeker alınmalı diye okumuştum ama ne kadar erken alırsan o kadar iyi diye bence.kanaatim antremandan hemen sonra protein almadan önce basit şeker alınmalı. Antremandan sonra basit şeker alımının kişinin kilosu ile ilgili olduğunu düşünmüyorum ben nika ama belki kişinin o anki antremanında çok fazla efor sarfedip aşırı yorulması bu basit şeker alımını biraz artırabilir.ben hep 150 gr alıyorum.önceden 75-100 gr alınmasının yeterli olucağını bilmiyoken tam 500 ml'lik su şişesine doldurup içiyodum üzüm suyunu ama akıllandım artık:) gerçi yine de tam emin değilim,o 75-100 gr alınmasının yeterli olucağını yazanın vücut geliştirme ve beslenme konusunda ne derece bilgili olduğunu bilmiyorum.bir önceki gittiğim body salonunda Muammer isimli soyadını bilmiyorum,3-4 kez çeşitli yaşlarda Türkiye vücut şampiyonu olan abiye sorduğumda,elime 2 şer küçük kutu 200 ml'lik üzüm suyunu almış sormuştum ikisini mi içiyim teki yeterli olur mu diye:) bana 1 tanesini içmemin yeterli olucağını söylemişti ve farklı bi zamanda basit şekerin antremandan hemen sonra alınması gerektiğini de söylemişti bana
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 20 Şubat 2009
  4. diez
    Offline

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.493
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    saydam bunu beğendi.
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş