Antidepresanlar testosteronu etkiler mi?

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve myldz tarafından 28 Kasım 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 7 üye.
  1. myldz
    Offline

    myldz Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    58
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    6
    Cinsiyet:
    Bay
    Evet arkadaşlar.Psikiyatriye gidicem, sorunumu az çok araştırdım, büyük ihtimalle antidepresan vericek.Bunlar testosteronu etkiliyor mu.Diğer merak ettiğim konuda kilo yapıyor mu? İştah açmasından dolayı fazla kilo yapıyor diyorlar, kalori sayımıyla bunu dengeleyebilir miyim?Özellikle bulk döneminde nasıl etkilenirim?1,5 senedir bu sporda iyi kötü bir şey yaptım, berbat etmek istemiyorum her şeyi.Tecrübeli üyeler yardım etsin lütfen.
     
  2. Frkn3443
    Offline

    Frkn3443 Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    Kullanma bence bildigim kadariyla antidepresanlar insani ruh gibi yapar ve halsizlik yapar.O halle body yapamazsin.Enerjini düsürür.
     
  3. octeniskrup
    Offline

    octeniskrup Üye

    Katılım:
    8 Eylül 2014
    Mesajlar:
    1.678
    Beğenileri:
    2.288
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Finansal analist - personal trainer
    Yer:
    Yurtdisi
    Antidepresanlar genel anlamda hormonlarini olumsuz etkiler.Bunun haricinde istah acma gibi garip bir ozellikleri soz konusu.

    Eger mumkun ise sorununu terapi yoluyla asmaya calis ancak mecbursan iraden ile gerek istah olayin gerek hormonel durumlari alt edebilirsin.
     
  4. caga
    Offline

    caga Üye

    Katılım:
    1 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    307
    Beğenileri:
    138
    Ödül Puanları:
    53
    Yer:
    Capua
    Doktor gerek görürse kullanamalısın bence. Derdiniz belki de efektif bir idman yapmanızı ve işlerinize odaklanlanmanızı engelliyor olabilir. Bu açıdan pozitif etki bile yapabilir. Yukarıda bir üyenin bahsettiği gibi her antidepresan yapmaz. Ağır olanlara mahsustur bu. Ek olarak doktora sporundan da bahsetmende fayda var.
    Psikiyatristler ilaç yazar gönderirler. Bu sebepten isterseniz sorununuzla alakalı psikologa yönlendirmesi hakkında soru sorun derim. İlaç tedavilerl terapiyle birleştiğinde kayda değer sonuçlar alınabiliyor.
    Geçmiş olsun :)
     
    actual1985 bunu beğendi.
  5. actual1985
    Offline

    actual1985 Üye

    Katılım:
    8 Ekim 2011
    Mesajlar:
    311
    Beğenileri:
    80
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Doktora sordunuz mu ne dedi
     
  6. servet dağlı
    Offline

    servet dağlı Üye

    Katılım:
    14 Kasım 2015
    Mesajlar:
    461
    Beğenileri:
    920
    Ödül Puanları:
    93
    Cinsiyet:
    Bay
    Anti depresan prolaktini yukseltebilir erkeklerde yuksek prolaktinin sebeplerinden bir tanesi de bu ilaclar..
    Yuksek prolaktin cinsel isteksizlik sertlesme sorunu gibi sorunlara yol acar dolayisiyla testeron hormonu uzerinde de olumsuz etkisi var
    Ama anti depresanlik bir durumun varsa ki iyice emin ol(doktor tavsiyesi alarak) kullanirsin
     
  7. muraxz
    Offline

    muraxz Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    33
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    18
    Sorun eğer depresyondaysanız günlük hayttaki birçok şeyden uzaklaşmanız. Bu spordan da uzaklaşmak anlamına gelebilir. Ayrıca stresle salgılanan kortizolün de olumsuz etkileri var. İşin diğer tarafı da antidepresana başladığınızda bunun bir de bırakma fazı olması . Terapi,düzenli güneş alımı, uyuduğunuz odayı tam karanlık hale getirmek, her gün b vitamini almak, her gün papatya çayı içmek, düzenli magnezyum alımı gibi desteklerden faydalanarak ilaç dozajını düşük tutmak daha mantıklı olabilir diye düşünüyorum. Spora devam edebilirseniz o da bir pozitif destek olacaktır. Tabiki bunlar kişisel düşüncelerdir. Güvenilir bir doktora danışılmasında yarar var.
     

Sayfayı Paylaş