Akşam spor yapanlar için beslenme YARDIMM

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve solcaycan tarafından 23 Eylül 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. solcaycan
    Offline

    solcaycan Üye

    Katılım:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    herkese merhabalar forumunuza yeni kayıt oldum gün içersinde yazıları ve başlıkları takip ediyorum fakat genellikle yazılan beslenme ve idmanlar klasik saatlere yönelik yani ben hem okuyup hem calıştığım için saat 8 de sporda olabiliyorum . Sizlere bir kaç sorum olucak cevaplarsanız gerçekten çok sevinirim.
    1)Spordan önce bana enerji vermesi açısından kepekli makarna,yulaf ezmesi tarzı şeyler yiyorum bu doğru mu?
    2)Spordan gelince bu saydığım şeyleri yemem daha mı doğru?değilse neler yemeliyim

    İnanın çok araştırdım ama cevabını bulamadığım sorular var çünkü her kafadan ayrı bir ses çıkıyor şimdiden teşekkür ederim
     
  2. columbu
    Offline

    columbu Üye

    Katılım:
    2 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    531
    Beğenileri:
    1.017
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba, spor öncesi yedikleriniz kaliteli karbonhidratlar içerisinde olup, temiz beslenme kategorisinde tercih edilecek ürünlerdir. Antrenmandan 2 saat kadar önce tüketilmeleri halinde hiçbir problem yok. Spordan sonrasına gelirsek bu ürünleri kesinlikle tercih etmemelisiniz, yağsız tavuk göğsü / somon balığı / ızgara dana eti gibi protein kaynaklarını antrenmandan yarım saat kadar sonra tüketirseniz iyi bir beslenmeden söz edebiliriz. Özetle, ileri bir saat olmasından dolayı spor sonrası karbonhidrat yok, tek istisna ise hemen antrenman sonunda içip kaslardaki glikojen depolarını doldurmanızı sağlayacak küçük meyve suları. Spor sonrası öğününüz ise sadece proteinden ibaret olmalı.
     
  3. Aykut Can
    Offline

    Aykut Can Üye

    Katılım:
    9 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    194
    Beğenileri:
    127
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Bay
    Anlatım için teşekkürler fakat anternman sonrası az miktarda da olsa kompleks karbonhidrat alimi yapması gerekmez mi ? Ayrıca meyve ve sebzeler de proteinlerin sindirilmesine yardımcı olur aynı zamanda da vitemin kaynağı, bunları da alması gerekmez mi ?
     
  4. solcaycan
    Offline

    solcaycan Üye

    Katılım:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    çok teşekkür ederim yazınız için fakat benimde okuduğum kadarıyla vücut idmandan sonra insulin ihtiyacı hissediyormuş yani karb. bulamayınca da mevcut kasları yiyormuş sanırım böyle bir durumda karb. da almamız iyi olmaz mı ?
     
  5. columbu
    Offline

    columbu Üye

    Katılım:
    2 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    531
    Beğenileri:
    1.017
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Antrenman saati çok geç olduğu için az miktarda karbonhidrat alınması gerektiğini düşünüyorum, hak verirsiniz ki saat 10 civarı son öğün yenecek, bu öğünde protein ağırlıklı olmalı ki kaslara şoktan sonra bir ilk müdahale yapılsın. Glikojen depoları için antrenman sonu icilecek meyve suyu vs. yeterlidir, ayrıca yeterli olmadı diyelim, o geç saatte tuketilen protein de enerjiye donusturulebiliyor, kalorisi karbonhidratin 4 te 1 i olsada dışarıdan alınan protein de enerji kaynağıdır, kasların parçalanması çok zor bir ihtimal.
     

Sayfayı Paylaş