ağırlıkplakasıylabodybuilding-izole egzersizlerle bodybuilding

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve CrımınalBiceps tarafından 10 Mart 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. CrımınalBiceps
    Offline

    CrımınalBiceps Üye

    Katılım:
    3 Mart 2008
    Mesajlar:
    104
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    0
    ben dahil çoğu arkadaşımında merak ettiği bir konu bu konu hakkında forumda cevaplar var ancak yeteri kadar aydınlatıcı ve sonuca ulaştırabilmiş değiller henüz!

    öncelikle bodybuilding in barbell ve dumbellarla izole hareketlerle yapılma şekli varki genel olarak kabul edilen budur bodybuilding yapanlar arasında.

    birde vucut ağırlığıyla yapılan egzersizlerde rahatca 12tekrarı aşmış insanların üzerlerine ağırlık plakalarıyla yaptıkları egzersizler var bu egzersizler hacim kazanma konusunda salon bodbuildinginden daha mı etkili daha az mı etkili ?

    örnekler:

    http://www.youtube.com/watch?v=pMJQSVrYxGI

    http://www.youtube.com/watch?v=_u1vx-pzUlI&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=tOOayJm7_78

    http://www.youtube.com/watch?v=CHRwio5A2Sk
     
  2. CosaNostra
    Offline

    CosaNostra Üye

    Katılım:
    14 Aralık 2008
    Mesajlar:
    307
    Beğenileri:
    190
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir - Karşıyaka
    Weighted bench dipsi zaten yapıyoruz pek çoğumuz.

    Weighted pull up hacim için mükemmel harekettir ama çok kolay değildir ekliyeceğin 5 kiloluk plaka bile ortalama 4-5 tekrar düşmesine sebep olur ama daha faydalı olur.

    Sorunu anlıyamadım tam olarak.İzole demişsin fakat linkler vücut ağırlığıyla yapılan compound egzersizler.İzole deyince daha çok salt tek bir kas grubu çalıştıran egzersizler anlaşılır.

    Salon bodybuilding'i derken vücut ağırlığımızla yaptığımız egzersizleri saymıyorsun sanırım yada ben öyle anladım.Bodybuildingi zaten bilinçli olarak icra edenler vücut ağırlığıyla da çalışırlar buna en iyi örnek videolarda da bazılarının gösterildiği gibi dips , pull ups , chin ups'tır.

    Triceps programına weighted bench dips / Sırt programına weighted pull up eklemeni tavsiye ederim.Hacim için mükemmel egzersizlerdir.
     
    deathlifter bunu beğendi.
  3. CrımınalBiceps
    Offline

    CrımınalBiceps Üye

    Katılım:
    3 Mart 2008
    Mesajlar:
    104
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    0
    ben karşılaştırma yapıyorum cosanostra izole hareketler dediğim salon bodybuildingi işte arm curl hummer curl lateral filan dumbellarla bir tek kas grubuna yönelik bir çalışma.ben bununmu hacimde daha etkili yoksa vucut ağırlığını kullanarak yaptığımız egzersizlerin plakalarlamı yapılmasının daha yararlı oldugunu soruyorum hacim için!
     
  4. CosaNostra
    Offline

    CosaNostra Üye

    Katılım:
    14 Aralık 2008
    Mesajlar:
    307
    Beğenileri:
    190
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir - Karşıyaka
    Tamam şimdi anladım sorunu. :)

    Şöyle söyleyeyim 2'side gereklidir.Compound egzersizlerden birini örnek alalım mesela.Weighted pull up's.Bu hareketin biceps kas grubu üzerindeki etkisinin yeterli olup olmayacağını düşünelim.

    W.Pull up'ın etkilediği yerler genel olarak ; Biceps - Brachioradialis - Teres Major - Rhomboid - Lattismus Dorsi - Trapezius.Şimdi tek bir hareketle bu kadar çok kası etkileyen bir hareketi vücut geliştirme yaparken uygulamamak çok büyük hata olur.Bu tarz hareketler büyüme hormonunu en çok salgılatan hareketlerdir.Mutlaka yapılması gerekir.Ancak biceps kas grubu üzerinde ki etkisi tek başına bizi tatmin edicek düzeyde olmayacaktır.O yüzden maksimum gelişim için dumbell yada bar ile klasik biceps egzersizlerimizide yapmalıyız.(Barbell&Dumbell Curl , Hammer Curl vb.)

    Sonuç olarak ağırlık programında her ikiside yer almalıdır.2'sini birbirinden ayırıp , birisinin daha yararlı olduğu söylemek yanlış olur. :)
     
    CrımınalBiceps bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş