Ağırlık Yeterliliği ve Program Değişikliği

Konusu 'Antrenman Günlüğü' forumundadır ve jack of hearts tarafından 18 Eylül 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. jack of hearts
    Offline

    jack of hearts Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    164
    Beğenileri:
    51
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Ankara
    Programlarım hakkında danıştığım konularda hep klasik bir başlangıç yapıyorum ve yine yapmakta fayda görüyorum. :)

    177 cm boyunda, 73 kg ağırlığında ve 18 yaşındayım. Sporda 3. ayın başlarında sayılırım. İlk iki ay Flexor'un Yeni Başlayanlar Bölümü'nde verdiği iki programı yaptım. Sonra salon değiştirdim ve hocanın tavsiyesi doğrultusunda aşağıdaki programı uygulamaya başladım (2 - 3 hafta geçti sanırım başlayalı.) 2*12'lik setlerle ve hareketlerin yanlarında belirttiğim ağırlıklarla çalışıyorum. Sizce bu ağırlıklar yeterli midir? Ağır veya hafif girdiğimi düşündüğünüz egzersizler var mı?

    Isınma & Stretching
    1. Leg Extension 70 lbs - 80 lbs
    2. Leg Curl 70 lbs - 80 lbs
    3. Rowing Machine 110 lbs - 120 lbs
    4. Chest Press / Vertical 110 lbs - 110 lbs
    5. Pec Cont / Rear Deltoid 70 lbs - 70 lbs
    6. Shoulder Press 60 lbs - 60 lbs
    7. Arm Curl 70 lbs - 60 lbs
    8. Triceps Press 100 lbs - 100 lbs
    9. Hiper Extension 50 tekrar - 40 tekrar
    10. Abdominal Board 40 tekrar - 30 tekrar
    11. High Chair 15 tekrar - 15 tekrar
    Cardio (10 - 15 dakika)
    Stretching

    (Açıklamak lazım. Hareket isimlerinin yanında gördüğünüz ağırlık veya tekrar sayıları dikkat ederseniz iki tane. Biri ilk set, diğeri ikinci set ne çalıştığımı gösteriyor. Belki anlamayan çıkar diye önlemimi alayım dedim.)

    Hocanın şöyle bir kuralı var, salona gelen kişinin deneyimine bakmadan (İster hayatı boyunca spor yapmamış olsun, isterse de dört senedir vücut geliştirmeyle ilgileniyor olsun.) verdiği ilk antrenmanlar hep makinelerde oluyor. Belli bir dönem oryantasyon yaşadıktan sonra da serbest ağırlık programı yazmaya başlıyor. Ben bugün yarın gidip programı değiştirmeyi düşünüyorum. Sizce doğru mu yaparım? Bu hareketlere devam etmemi önerir misiniz? Yoksa serbest ağırlıkla daha çok verim alacağımı mı düşünüyorsunuz? Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
     
    Son düzenleme: 18 Eylül 2010
  2. viperking
    Offline

    viperking Üye

    Katılım:
    12 Haziran 2007
    Mesajlar:
    377
    Beğenileri:
    118
    Ödül Puanları:
    53
    Tam bir başlangıç programı, 3 ay doldurmuş birine verilmesi bence pek doğru değil. Hocanın kuralı da bence tembellikten ibaret, ben şimdi 3 yıldır yapan biri olarak gitsem beni de mi makina da başlatacak :)

    Son zamanlarda moda programlar var, salona gelenlerin isteklerine ve durumlarına bakılmadan aynı programlar herkese veriliyor. Buna çok karşıyım.

    3 ay doldurmuş biri larak göğüs-omuz-sırt gibi bölgelre 1 er haeket ne fayda sağlar acaba?
     

Sayfayı Paylaş