ağırlık vs cardio

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve nesko tarafından 8 Kasım 2006 başlatılmıştır.

  1. nesko
    Offline

    nesko Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    forumu 1 haftadır takip ediorum okuyabildiğim kdr çok şey okudum ama hala aklımda kalan bazı soru işaretleri var.

    daha önceleri pek çok spor dalıyla ilgilendim milli yelkenciyim sanırım 5 6 kezde bi spor salonuna yazılıp 1 ay sona bırakmışımdır :? en son geçen sene çok sıkı ve azimli bir şekilde başlayıp 3. hafta sonunda karın kaslarımda kanama olması nedeniyle bırakmak zorunda kaldım. 10 gün önce yine aynı azimle bir kez daha başladım ama bu sefer daha bilinçli ve dikkatli yapıyorum. özellikle beslenme ısınma ve çalışma programım için gerek bu site olsun gerekse yabancı kaynaklar olsun pek çok şey okudum. şu anda günde 5 öğün protein ağırlıklı bir beslenme programı oturtmaya çalışıyorum haftada 4 gün all-around antreman yapıyorum. ve bu antremandan önce 20 dakika 150 160 nabızla cardio yapıyorum. bu arada 23 yaşındayım 180 boyunda 68 kiloyum 13.6% yağ oranım var.(bunlar 28 ekimde ölçüleni değerler) şu ana kdr 7 antremana gttm. ecto-mezo bir vücut yapısına sahibim dışarıdan fit gibi gözüksemde ufak bir göbek sornum var:) bu sporu yapmaktaki amacım çok abartılı bir hacimdense biraz yapılı bir vücut ve 8.5-9 civarı bir yağ oranı. ancak karar vermediğim konu öncelikle diyet ve cardioylamı başlasam yoksa direk ağırlık antremanına mı girsem. Kas hacminin yağları yakmaktaki fayfasını biliorum ama kas hacmini arttırmak için yüksek kalori diyeti yaparken yağlanmakta istemiyorum. sizce hangi çalışma benim için daha uygun olur?
     
  2. UÇURUM
    Offline

    UÇURUM Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    65
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    KARTUŞ DOLUM
    Yer:
    İSTANBUL
    karın kaslarında kanamamı gecmiş olsun kardeş nasıl bişi bu kulaga kötü geliyo nasıl anladın
    ne oluyo benim bir gün ant sonra karın kaslarım bir ağrı bir ağrı yok böyle bir şey yattım geçti allahtan
    ne yaptın sen cvp yaz tşkür :idea:
     
  3. nesko
    Offline

    nesko Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    mekik çekerken kasığıma doğru apandisit e yakın biyerler böle bi anda çıt dedi
    bn çok takmadım bi tane daha çektimve ağrı dayanılmaz hale geldi.
    akşama da geçmeyince apandistten korktum sona ultrason tomografi fln kas içinde kanama olduğu ortaya çıktı. nedenyse ısınmadan fazla zorlamak. dikkat et ısınmadan zorlama kendini.
     
  4. teo
    Offline

    teo Üye

    Katılım:
    14 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    64
    Beğenileri:
    54
    Ödül Puanları:
    0
    Spora başlamadan önceki aldığınız kalori miktarından biraz daha fazlasıyla protein ağırlıklı bir diyet uygulayın. İleriki aylarda yağ oranınız düşmezse kalori miktarını azaltırsınız.
    Çalışma konusunda benim önerim ısınmanızı tamamladıktan sonra ağırlık çalışmaya başlamanızdır. Bu çalışmayı bitirdikten sonra kardio egzersizlerini yaparsınız.
    4 gün all-around çalışmadan kastınız her antreman gününde tüm kas gruplarını çalıştırmanız ise bunun yanlış olduğunu düşünüyorum. Ağırlık çalışacaksanız her kas grubunu en fazla haftada 2 kez çalıştırmanız gerekir. 4 gün antreman yaptığınıza göre kas gruplarını bölerek 2+2 şeklinde çalışabilirsiniz. Bu şekilde her kas grubuna haftada 2 kezlik çalışma bile bazı kişilere fazla gelebilir. İleride vücudunuzu daha iyi tanırsınız ve uygun çalışmayı bulursunuz.
     

Sayfayı Paylaş