Ağırlık Antrenmanında Tabata

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve turqo34 tarafından 16 Şubat 2014 başlatılmıştır.

Sizce Tabata sistemiyle kas geliştirilebilir mi?

  1. evet, geliştirilir.

    oy sayısı 2
    100,0%
  2. hayır, geliştirilemez.

    oy sayısı 0
    0,0%
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. turqo34
    Offline

    turqo34 Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2014
    Mesajlar:
    51
    Beğenileri:
    32
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    merhabalar. ben tabata denilen sistemi (20 saniye on / 10 saniye off) yalnızca hiit cardio egzersizlerinde uygulandığını sanıyordum. ancak geçenlerde yabancı bi sitede bi program gördüm. tabata sistemini ağırlık çalışmasına uyarlamışlar. basitçe şöyle işliyor: örneğin biceps curl. 20 saniye boyunca hareket sürdürülüyor, sonra 10 saniye ara verilip ikinci sete geçiliyor. bu şekilde her hareket sekizer set yapılıyor. sekiz setin ardından başka bi harekete geçiliyor. sizce bu mantıklı mıdır? bu şekilde kas inşa edilebilir mi?

    şahsi görüşüm; definisyon için iyi bi fikir olabilir. hem sürekli aktif olunduğu için neredeyse bi cardio antrenmanı kadar kalori yaktırır, hem de çok tekrar ve kısa dinlenme prensibiyle uyumludur. ancak kas gelişimi için çok da mantıklı gelmedi bana. bu sistemde çok ağır kilolara girmek pek mümkün değil.

    sizlerden de yorum almak isterim.
     
  2. turqo34
    Offline

    turqo34 Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2014
    Mesajlar:
    51
    Beğenileri:
    32
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    3 gün önce açtım bu konuyu. fikri olan ya da daha önceden deneyen yok mu arkadaşlar?
     

Sayfayı Paylaş