Ağırlık çalıştıktan sonra bel ağrısı

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve DPeacee tarafından 19 Ekim 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. DPeacee
    Offline

    DPeacee Üye

    Katılım:
    19 Ekim 2015
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Öncelikle merhabalar.
    Spora sakatlık vs ara vermek zorunda kaldım spora gittiğim zaman arkadaşımın programından devam ettim sanırım ağırlığı biraz fazla kaldırmaya çalıştım ve şuan belim ağrıyor.Başka bir arkadaşıma sordum sen başladığında oldumu böyle bir sorun diye oda bana deadlift yapmam gerektiğiini söyledi fakat ben daha çok superman,hyper-extansion vb güçlendirmek için hareketleri buldum internetten bunları yapmayı planlıyorum
    Sorularım şunlar:
    Belimin ağrısı hamlıktan dolayı mıdır?
    Ağırlıkları fazla veya hareketleri yanlış yaptığımdan dolayı mı?
    yoksa
    Ağırlığı kaldırırken son tekrarlarda çok zorlanıyorum ve bazen tam olarak bitiremiyorum bundan dolayımı?
    Bana önerebileceğiniz her türlü tavsiyeye açığım

    Yazıda bir sorun olduysa kusura bakmayın ilk konum
     
  2. testorhan
    Offline

    testorhan Üye

    Katılım:
    30 Eylül 2015
    Mesajlar:
    104
    Beğenileri:
    32
    Ödül Puanları:
    38
    Oncelikte cok gecmis olsun, bu sorunlari yasayan en iyi anlar, yaklasik 1 ay once ben de benzer bir sorun yasadim, decline bench pressten 25kg lik dumbelller ile dogrulurken oldu, bel olarak isinmamistim ve hafif twist yaparak egildim dalginlik, ani keskin bir agri girdi belin alt sag tarafina

    Seninki muhtemelen salonu terk ettikten sonra agrimaya baslamistir, onerilerim soyle olur

    1. Corap giyemeyecek sekilde kotu ise 2 gun yatak istirahati, beli sicak tutun
    2. Iki gunden fazla yatmayin yavas yavas yuruyus vs yapin
    3. 4-5gun sonra hic iyilesme yoksa doktora gidin
    4. Ayni sekilde bacaga inen agri varsa( sciatica), ya da cis tutamama vs direk doktora gidin.

    2-3 haftada cogu bel agrisi iyilesiyor, en onemlisi buna hic izin vermemek o da nasil olur

    1. Isinma isinma isinma, gerdirme, tum vucut + ilgili bolge
    2. Hangi hareket olursa olsun duzgun formda yapma, ozellikle squat deadlift tarzi hareketler
    3. Ozellikle deadlift hep onerilir, videolarda basit de gorunebilir, ama cok komplike bir hareket, tecrubeniz yoksa mutlaka bir bilen sizi izlesin formunuzu duzeltsin

    Tecrubelerimi ve nacizane fikirlerimi yazmaya calistim, umarim birilerine faydali olur


    Sent from my Nexus 9 using Tapatalk
     
  3. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.696
    Beğenileri:
    1.893
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    deadlift'te iyi araştırıp formunu düzelt , aksi taktirde faydadan çok zarar alırsın. ikinci bir konu da eğer günlük hayatta bel ağrıları yaşıyorsan sebebi büyük oranda duruş bozukluğu yani kas dengesizliğidir. duruşunu iyi incele , belinde gereksiz derecede fazla bir kıvrım varsa , kalçan ve karnın olması gerekenden fazla dışarı çıkıksa muhtemelen bel ağrısının sebebi budur.
     

Sayfayı Paylaş