Ağırlık Çalışmamak İçin Öne Sürülen Sekiz Bahane…

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve SiR_Arawn tarafından 26 Mart 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. SiR_Arawn
    Offline

    SiR_Arawn Üye

    Katılım:
    25 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.328
    Beğenileri:
    843
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir/Buca



    …Ve de neden yanlış oldukları. Kendinizi kandırmayı bırakın ve daha kısa sürede güçlenip şekle girmek için dumbbell’lara sarılın.
    1- “Çok irileşmek istemiyorum.”
    İrileşmek çoğunlukla ağırlık antrenmanının değil de aşırı yemenin bir sonucudur. Eğer çok yiyor ve ağırlık çalışmıyorsanız yağlanmanız kaçınılmazdır. Ağırlık antrenmanı ve sağlıklı bir beslenme sayesinde irileşmeden şekilli ve güçlü bir bedene sahip olabilirsiniz.
    2- “Koşu yaptığım için ağırlık kaldırmama gerek yok.”
    Koşmanın kardiyovasküler sisteminize olan faydası tartışılmaz ama güç ve dengeniz üzerinde fazla bir etkisi olmayacaktır. Ancak en zayıf bölgeniz kadar güçlüsünüzdür, dolayısıyla yapmanız gereken çalışmanın bir bölümünü tümüyle göz ardı etmek sizi olmanız gereken ölçüde güçlü ve sağlıklı olmaktan alıkoyar.
    3- “Ağırlık çalışmak kemiklere zararlıdır.”
    Tam tersine ağırlıklarla yapılan egzersizler kemiklerinizin güçlenmesine yardımcı olur. Ağırlık çalışmaları kas ve tendonların kemiklerinizi sıkıca sarmasını sağlayarak onları daha da güçlendirir. Bu da hücreleri daha fazla kemik dokusu üretmesi için teşvik ederek daha yoğun ve güçlü kemiklerin oluşmasını sağlar. Büyük miktarda güç kullanımını gerektiren yüksek ağırlıklar, bu alanda en büyük faydayı sağlar.
    4- “Sadece kilo vermek istiyorum.”
    Kardiyonun yağ yakmanın en iyi yolu olduğunu zannetmek yaygın bir hatadır ve ağırlık egzersizleri yağ yakma hedefli tüm programlarda önemli bir yere sahiptir. Bu konuda yapılan pek çok araştırmada ağırlık antrenmanının düşük ve orta yoğunluklu kardiyodan çok daha üstün olduğu görülmüştür, sadece yağ yağmakla kalmaz ayrıca yeni kas kütleleri kazandırıp bu sayede de metabolizmayı hızlandırır.
    5- “Sakatlanmaktan korkuyorum.”
    Eğer bilinçli bir şekilde yapılmazsa ağırlık antrenmanı gerçekten de sakatlanmaya yol açabilir. Ama kurallara riayet ederek yaparsanız kazanacağınız kaslar sakatlanma riskinizi de azaltacaktır. Güçlü kas, tendon ve bağ dokuları, baskı ve darbelere karşı çok daha dayanıklıdır ve artan esneklik ve merkez bölge dengesi, sıkışmış kas ve sırt ağrısı gibi sorunları da azaltacaktır.
    6- “Sadece biraz daha iyi görünmek istiyorum.”
    Kalori yakıp kilo vermek istiyorsanız aerobik egzersizler ve sağlıklı bir diyet eşit derecede önemlidir ama ikisi de size iyi görünmek için ihtiyacınız olan kasları sağlamayacaktır. Şekle girmek istiyorsanız kaslarınızı şok edip gelişmeye yönlendirmek için ağırlık kaldırmalısınız, aksi taktirde zayıflarsınız ama vücudunuzda kastan eser olmaz.
    7- “Artık yaşım bu işler için çok geç.”
    Ağırlık çalışmaya başlamanın yaşı yoktur. 35 yaşından sonraki her on yılda kas kütlesi yüzde 3-5 oranında azalır. Bunun nedeni metabolizmanın yavaşlaması, azalan esneklik, denge ve zayıf eklemlerdir, o yüzden ne kadar erken başlarsanız o kadar iyi olur.
    8- “Sadece vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerle de istediğim gibi güçlü olabilirim.”
    Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerin bazıları yapabileceğiniz en zor egzersizlerdir (barfiks gibi) ama onlarında sınırları vardır. Güçlenmek için zamanla kaslarınızın taşıyabileceği ağırlık miktarını arttırmanız gereklidir ve bir süre sonra ‘vücut ağırlığıyla squat’ ve ‘lunge’ gereken zorluğu sağlamayacaklardır. Maksimum kazanç için ağırlığın kademeli olarak arttırılması programınıza çeşitlilik, yoğunluk ve gelişme katacaktır.

    Alıntı
    http://www.muscleandfitness.com.tr
    1.Maddeyi hep söylerler :) Hepsi Arnold gibi olucak ya olmak istemiyorum derler..
     
  2. 3mr3
    Offline

    3mr3 Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2009
    Mesajlar:
    310
    Beğenileri:
    180
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    Endüstri Mühendisi
    8.ci maddeye katılmıyorum. yani şunu demek istiyorum. bir insan eline ağırlık almadan da naturel sınırlarına ulaşabilir. lunge pozisyonunda 3 dakka kalıp ayak değiştirmek hangi insanı zorlamaz ki ? ya da barfiks masteri olduk. ağırlık yeleğini takarak yine sınırlarımızı zorlayabiliriz . 10 saniye human flag yapmak bence 20 dakka omuz antremanına bedeldir. konu çok güzel ; maddeleri çok iyi sıralamışsın. ama 8.ci maddeye kısmen katılmadım doğrusu :)
    saygılar
     
  3. SAVAŞ74
    Offline

    SAVAŞ74 Üye

    Katılım:
    20 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.329
    Beğenileri:
    1.281
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    İstanbul
    ooo en temel gerekçeyi unutmuşlar: üşeniyorum :D

    herkes güzel vücuda sahip olmak ister ama üşenir, diyet yapmaya, spor salonu için vakit ayırmaya, spor için vakit ayırmaya, hayatını ona göre planmaya....ü-şe-nir :)
     
  4. ercan gürgöze
    Offline

    ercan gürgöze Üye

    Katılım:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.033
    Beğenileri:
    1.331
    Ödül Puanları:
    123
    hasız olmadıkları bi sürü konu var tabi ki...)

    -ağırlık yapmadan da son derece "estetik , güçlü ,çevik ,kondüsyonlu" olunabileceği gerçeği...)

    -ayrıca, yine eline "halter ,dambıl "dahi almadan "kondüsyon , güç sporlarında da " doğru metodoljilerle salt "vücutla " başarılı olunabileceği gerçeği...
     

Sayfayı Paylaş