1. Değerli Üyemiz

    Başlık açmadan önce fotoğraf ekleme kurallarını okumayı unutmayınız!

    Unutmayın ki; ancak usulüne uygun eklenen fotoğraflarla ve kendiniz hakkında vereceğiniz detaylı bilgilerle

    sağlıklı yorumlar alabilirsiniz. Kurallara uygun açılmış bir başlık çok daha fazla üyenin başlığınızı okumasını ve

    yorumlamasını sağlayacaktır.

    Fotoğraf ekleme kurallarını okumak için lütfen tıklayınız!

    Forum düzenine katkınız ve anlayışınız için teşekkür ederiz.

    Saygılarımızla
    BodyForumTR Ekibi

    Notu Gizle

7 Aylık Body Program ve Bazı simetri bozuklukları hakkında yardım (Yas:19)

Konusu 'Üye Fotoları' forumundadır ve alaimsema tarafından 28 Ekim 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. alaimsema
    Offline

    alaimsema Üye

    Katılım:
    1 Mart 2009
    Mesajlar:
    34
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Ankara
    Arkadaşlar 7 Ay önce body'e başladım.3ay spor salonu ve 4ay ev çalışması yaptım.Ev çalışmasında göğüs ve kanat çalışmadım.
    Ayrıca yardımınızı isteyeceğim bir konuda simetri bozuklukları.Size sorunum hakkında kısaca bilgi verim.
    Resimlerde de göreceğiniz üzere Göğüs , Trapez , Mide ve Kollarda bir simetri bozukluğu var.Kollar normal.Sonuçta her bodycide oluyor.Midede genetik nasıl olsa.Ayrıca simetrik çıkmamısından dolayı bir sıkıntım yok.Asıl sorunum Göğüs ve Trapez.Şimdi kısaca bilgileri verim.

    Göğüs;
    Göğüste ki bozukluk için forumda araştırmalar yaptım ve dumbell ile çalışmanın bunu azaltacağını okudum.1aydır dumbell ile çalışıyorum.Azalma oldu mu bilemeyeceğim ama hala bir bozukluk var.
    Ayrıca son 1 aydır düzenli olarak (5 set toplamda 100 tane) olmak üzere normal şınav çekiyorum.
    Bu şekilde devam mı edim.Yoksa başka tavsiyeleriniz var mı?

    Trapez;
    Evet arkadaşlar asıl sorunum bu.Çünkü sadece görüntü olarak değil duruş olarakta beni çok rahatsız ediyor.Sürekli dengelemek zorunda kalıyorum.Ayrıca iice saldığım zaman köprücük kemiğimin sağ tarafına baskı yapıyor ve ağrıyor ayrıca kafaya çok taktığımdan mıdır bilinmez çok fazla kulunç ağrısı çekiyorum sağ tarafımda(sorun olan tarafta).
    Durumu resimlerde göreceksiniz ama kelimlerle ifade etmek gerekirse,normal duruşta kendimi saldığım zaman sağ omuz başım hafiften öne ve içe doğru hareket ediyor.Normal durduğumda sol omzumu aşağı indirmek istediğimde bunu çok az yapabiliyorken sağ omuzumu aşağı indiriken hiç zorlanmıyorum.Sanırım trapez kasının zayıf olmasından kaynaklanıyor.Zaten bakıldığında da bir boyut farkı olduğu belli oluyor.
    Şimdiye kadar hiç trapez çalışmadım.Harektleri trapeze vurmaması içinde çok dikkatli yaptım ama zaten bu spora başlamadan öncede bir çok arkadaşımdan daha büyük trapezlere sahiptim.
    Bugün doktora gittim.Doktor bunun omurgada ki bir eğrilikten olabileceğini söyledi.Film çektirdim.Omurgada hafif bir eğrilik varmış ama ameliyat filan gerektirmez , düzenli bel egzersizi yaparak geçirebilirsin dedi.Yani düşüklüğü duruş bozukluğuna bağladı.
    Bu konuda ki fikirlerinizi dört gözle bekliyorum.Belki de sporda kafama en çok taktığım konu bu.Sanırım ancak esnemelerle (pilatesle) geçirebilirim.Eğer gerçekten böyleyse bu konuda detaylı bilgi verirseniz çok mutlu olurum.Gerçekten çok hassasım bu konuda.

    Şimdi sıra geldi ölçü ve resimlere.Önce ölçüler;

    Boyun: 37
    Omuz: 106'dan 111
    Göğüs: 92'den 94
    Sağ Kol: 31den 33
    Sol Kol: 32
    Ön kol: 27
    Bilek: 15
    Resimde beyaz çizgi ile göstereceğim yer: 73
    Karın: 93den 80
    Bacak: 51
    Kalça: 89

    Kilo 69dan 65'e

    Evet arkadaşlar sadece omuz-göğüs-sağ kol ve karın ölçülerimin ilk hallerini biliyorum.Diğerleri şimdiki halim.Sizden öncelikle yardım isteyeceğim bölgeler;

    ----Bilek-----
    Görüldüğü gibi bileklerim koluma göre çok ince.Forumda yaptığım araştırmalara göre bilek kalınlaşması çok zor fakat imkansız değilmiş.Ön kolda ki kas grupları uzayarak bileğe geliyormuş.Bu gerçekten doğru mu?Yani belki yıllar bile alsa bileğim kalınlaşır mı?Kendimi motive etmek için bu cevap çok önemli.
    Zaten çok büyük hayalim yok.Herkes kadar kalın olmaz belki ama şöyle 2-3 yıl sonra 3-4cm artar mı?

    ----Omuz----
    Arkadaşlar malesef omuzlarım çok dar ve trapezimin büyük olmasından dolayı özellikle elbise altında omuzlarım çok düşük ve dar görünüyor.Size sormak istediğim;
    1-Omuz başları trapezden ayırılır mı zamanla?Ayırmaya yönelik bir omuz egzersizi nasıl olmalı?
    2-Omuz ölçülerim 106'dan 111'e çıktı.Daha fazla artar mı acaba?Genişlik olarak çokda umudum yok ama en azından medium elbise giydiğimde omuz çizgisi tam omuz hizama gelecek kadar artar mı acaba :)

    Not:Bu arada omuzlarımda sakatlık vardı.Bunun içinde doktora gittim ve doktor kireçlenme olmuş dedi.Aylardır omuzlardan çat , çut , kıtır gibi sesler geliyor.İyi ısındırdığımda pek problem yok ama omuz eklemlerimin çok hassaslaştığını hissettim.Sizce bu konuda ne yapmalıyım?Doktorun dediği günde en az 3 defa omuz esnetme egzersizleri yapmam ama pekte ilgilenmiş değildi açıkçası :)

    ----Kanat----
    Arkadaşlar en çok gelişmesini istediğim bölge kanat.Resimin bir tanesinde beyaz çizgi ile göstermiş olduğum yerin karın çevresine oranla çok daha ince olmasından dolayı görüntü olarak ciddi problemler oluşuyor.Sanki gövdem tam o noktada bitmiş , bacaklar karın hizasında başlamaış gibi görünüyor.Dar elbise giydiğimde de kız beli gibi görünüyor.Sanırım bunu ancak kanat çalışarak düzeltebileceğim.Ancak kanat çalışması konusunda 7aydır pek bişe yapamadım.Zaten gelişmemeside bunu gösteriyor.
    Son ayı saymazsak barfiks bile çekemeyecek durumdaydım.Ama son ay barfikste bayağı yol aldım.Mesela 5setten 6-5-5-4-9 tekrarı rahatlıkla yapabiliyorum.Bu durumda barfikside kullanarak kanat geliştirmek için hang adımları izlemeliyim?

    ----Göğüs----
    Anlamadığım bir bölgemde göğsüm.Başlangıca göre pek gelişim gösteremedi ama güç ve sertlik olarak çok ilerledi.Hacim artmadı belki ama 20kg bench 70kg çıktı.Şınav zaten 50-60 zıplayarakta 30-40 çekebiliyorum.Bu konuda sanırım yapılacak tek şey çok yiyiyp benchde ağır girmek.
    Bide göğüste asıl hedeflediğim yer üst göğüs.Sizce üst göğüs ağırlıklı mı çalışmalıyım yoksa alt göğüsüm bile daha tam gelişmemiş ,adam gibi temel antremanları mı yapmalıyım?

    Şimdide resimleri ekleyeyim;

    Önden Kendimi sıkarak:
    [​IMG][​IMG]

    http://img691.imageshack.us/i/dsc02436d.jpg/

    Arkadan Kendimi sıkarak;
    [​IMG]
    http://img692.imageshack.us/i/dsc02437d.jpg/

    [​IMG][​IMG]http://img163.imageshack.us/img163/5582/dsc02439d.jpg

    [​IMG]http://img163.imageshack.us/img163/22/dsc02438d.jpg [​IMG]

    [​IMG]Kollar

    http://img692.imageshack.us/img692/1075/dsc02440d.jpg

    http://img692.imageshack.us/i/dsc02441d.jpg/

    http://img21.imageshack.us/i/dsc02442d.jpg/

    Son olarak yandan

    http://img194.imageshack.us/i/dsc02443d.jpg/

    Evet arkadaşlar bunların dışında rahat pozisyonda trapez , göğüs ve beyaz çizgiyle bahsettiğim yeri daha rahat görmeniz için rahat pozisyonda çekilmiş iki resim.Bozukluklar bu resimlerde daha net

    Beyaz çizginin olduğu resim
    http://img199.imageshack.us/i/dsc02444eq.jpg/

    Bide arkadan rahat duruş
    http://img691.imageshack.us/i/dsc02446d.jpg/


    Arkadaşlar okuyan herkese sonsuz teşekkürler.Birde eleştirilerinizde mümkün olduğunca sert olsun.Çünkü 7aylık bir vücut olmadığının farkındayım.Ama eleştirileriniz aynı anda yapıcı olsun.Sizden beklentim düzgün bir çalışma programı bozuklukları da göz önünde bulundurarak.

    Hepinize tekrardan teşekkürler.

    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 28 Ekim 2009
  2. bruce123
    Offline

    bruce123 Yeni Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    407
    Beğenileri:
    162
    Ödül Puanları:
    0
    o omurilikteki skolyoz 30 dereceye kadar ameliyat gerektirmez fazla omuz press yapma yeter agır kilolarla yapma

    gerisine gelince simdi basta beslenme hatası var gibi duruyor suanda senin en fazla 45 dk agırlık calısman lazım mideyi fazla kasmana gerek yok 50x3 yeter öyle 500-600-700 mekiklere gerek yok mide kaslarının olması icin

    hacim lazım o yüzden haftada 4 günü gecmesin antremanların

    bol protein içeren tavuk ,yumurta ,et ,baklagiller vss iyi beslenmen yani yemek seçmemen

    karbonhidrat olarak haşlama patetes ye 4-5 tane günde antremandan sonra öncede yiyebilirisn ama önce pilav ye bence sonra patates yersin ,yulaf ezmesi yiyebilirsin gün içinde kahvaltıdan sonra filan ,

    nar al makinada sık onu nar suyu iç biraz acı oluyor ama bir dikişde anlamazsın bişey bombalar o seni :D

    yani burdan anlasılacagı gibi beslenmelisin kendini antremanda cok yorma antremanını yap ve dinlen beslen cok calısan cok gelişir diye birsey yok

    alabiliyosan hazır protein tozlarıda var onlarıda kullanabilriisn

    agırlıkları azar azar arttır ani her ay agırlıkları arttır böylece vücut alısmayacak hep aynı antremana dahada gücleneceksin

    simdilik bu kadar moralinide yüksek tut devam et iyi antremanlar
     
    alaimsema bunu beğendi.
  3. alaimsema
    Offline

    alaimsema Üye

    Katılım:
    1 Mart 2009
    Mesajlar:
    34
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    18
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Ankara
    Ne zaman kilo almaya çalışsam emek emek indirdiğim göbek 1 haftada eskisinden de büyük bir hacim alıyor.Sanırım şişkinlikten oluyor ama kolay kolay inmiyor.Buda benim psikolojimi etkileyen en önemli unsurlardan biri.Ne zaman kilo almaya karar versem 1 hafta sonra ki karnımda ki aşarı hacim artışı bir anda moralimi bozyor ve sonra kilo alma mecarsından vazgeçip tekrar zayıflamaya çalışıyorum.Döngü bu şekilde devam ediyor.
    Gene kilo almaya başladım.En azından bu sefer 1 ay boyunca zayıflamaya çalışmadan yiyecem.Bakalım nolacak.
    Yorumun için teşekkürler
     
  4. bruce123
    Offline

    bruce123 Yeni Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    407
    Beğenileri:
    162
    Ödül Puanları:
    0
    simdi şöyle anlatayım sana

    senin üst taraf omuzlar göğüs kol olmadıgından hacimsiz oldugundan sana o az siskinlik biraz yağ cokmus gibi geliyor

    mesela benmde mide var mdie calısmıyorum az calısıyorum cıkarmak istemiyorum baklavaları neden öncelikli hedef hacim almak daha cok kol yapmak daha cok omuz kanat sonra mide için diyet yapılır bir türlü mide calısılarak forma sokulabilir

    ama sen mideye öncelik verirsen sürekli zayıf kalırsın mesela sendeki mide bende olsa cok ince durur omuzlar fışkırır bendeki mide de sende dursa bu sefer göbekli cok şişkin bir miden olur

    demek istediğimi anlamıssındır hacim aldıkca omuzlar genişleyip kanatlar hacimlenince göğüs cıkınca mide ufak olmaya baslıcak öyle öyl büyüyeceksin
     
    alaimsema bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş