40 yaşında yeni başlayana uygun olası önerileriniz...

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve serbes tarafından 2 Ağustos 2006 başlatılmıştır.

  1. serbes
    Offline

    serbes Üye

    Katılım:
    2 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    21
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Selamlar...

    Öncelikle arama bölümünü kullandığımı belirteyim. :)

    Bir çok bilgiye de ulaştım.

    Bulunduğum ilçede spor salonu olarak sadece bb olanağına sahip olduğumdan bu spora başlamayı düşünüyorum. Uzun yıllar aikido yaptım ancak burada ne yazık ki çalışma şansım yok.

    Önceki yıllarda muscle&fitness dergisine abone olmuş ve amazon dan bir kaç kitap getirtmiştim. Evde kendi başıma dumbble programı izlemiş ancak disipline olamadığımdan yarım bırakmıştım. Bb ye ilgim olmasına rağmen her seferinde "ya gene yarım bırakırsam" vb gerekçelerle bugüne kadar başlamadım. Söylemeden geçemeyeceğim bir diğer beni engelleyen nokta ise, salondaki çalışanların yaklaşımlarıydı. 5 dk ağırlık kaldırıp 25 dk ortada gezinen, sohbet eden kişiler çoğunluktaydı. Oysaki bugüne kadar her okuduğum kaynakta antreman süresinin 45 dk civarı ve genelde set sonrası 2-3 dk lık dinlenmelerle sürdürülmesiydi. Dolayısıyla o ortamda bende disipline olamam gibi bir kaygı taşıyordum. (ki hala taşıyorum)

    Şu anda sadece bisiklete biniyorum yoğun olarak.

    Getirttiğim kitaplardan birinde (bodysculpting bible) program olmasına rağmen internette bulduğum uzun vadeli bir çalışma programını izlemek istiyorum.

    http://www.menshealth.com/cda/artic...item=9bd999edbbbd201099edbbbd2010cfe793cd____

    40 yaşında 198 cm boyunda ve 102 kg ağırlığındayım.

    Beslenme konusunda çok fazla bilgi sahibi değilim.

    Özellikle "strenght training anatomy" adlı kitaptan hareketleri ve vücuda etkisini az çok öğrendim. Ancak takdir edersiniz kuru bilgi fazla bir anlam içermiyor ve ağırlığın altına girmedikçe tüm o bilgiler havada kalıyor.

    Yukarıda yazdıklarım çerçevesinde izleyeceğim yol, program, beslenme vb. konularında önerileri olacak arkadaşlar var ise kendilerine şimdiden teşekkür ederim.

    Herkese iyi antremanlar...
     
  2. CURL
    Offline

    CURL Yeni Üye

    Katılım:
    23 Haziran 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Öncelikle hoşgeldin

    Ben de forumda yeniyim. Ama ortam çok iyi. Arkadaşların değişik konularda çok iyi yazıları var.

    Öncelikle bu yaşta çoğunun aksine bunun gibi bir spora başlama isteğinize hayran olduğumu belirteyim. Bodybuilding'te devamlılık ve belli bir hedefin olması çok önemlidir. Öncelikle bunları iyi kararlaştırmanızı tavsiye ederim. Bir sonraki aşama ise yaşınız gereği gelişim/değişim sürecinin yavaş olacağının bilincinde olmanızdır. Ancak yeterince emek sarf edip sabrederseniz hayallerinize değil ama uzun vadeli hedeflerinize kavuşmanız olasıdır.

    Antrenman programı konusunda bu forumda çok tecrübeli arkadaşlar var. Onlar size detaylarıyla yardımcı olurlar. Benim genel tavsiyelerim ise şöyle olur.

    Yaşınız gereği antrenman sonrası kas yenilenmesi daha yavaş olucaktır. Bu sebeple :

    1. Ağır kaldırmayın.
    2. hafif kilolarla setlerde 15-20 tekrara gidip hareketi yedirin
    3. ilk 6 ay temel hareketlerde kalın (squat, bench press, omuz press, barbell curl)
    4. Antrenmanlar arası en az bir gün dinlenin

    Günlük kalori ihtiyacınızı iyi hesaplayın
    Bunun için şu program işinize yarar:

    http://www.muscletech.com/CALCULATORS/CALORIE/Calorie_Calculator.shtml

    Aynı program günlük alınması gereken protein/karbonhidrat/yağ miktarlarını da verir.

    Antrenman sonrası yarım saat içinde postworkout yemeğinizi ihmal etmeyin (2:1 -> karb:protein). Antrenman öncesi mutlaka bol kompleks karb.lı yiyecekler alın.

    daha sonra aklıma geldikçe ekleme yaparım.

    Başarılar dilerim
     
  3. serbes
    Offline

    serbes Üye

    Katılım:
    2 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    21
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Önerileriniz için çok teşekkür ederim.
    Sağlıklı kalmak için bu sporu yapmak istiyorum.
    Sanırım beslenme konusunda cidden zorlanacağım.
    Tekrar teşekkürler.
     

Sayfayı Paylaş