4 aylık fitness ve ağırlık programına başlayacağım yardım gerekiyor

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Xuqa tarafından 4 Şubat 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. Xuqa
    Offline

    Xuqa Üye

    Katılım:
    22 Şubat 2009
    Mesajlar:
    69
    Beğenileri:
    9
    Ödül Puanları:
    18
    Öncelikle merhabalar.

    Yağ yakımı hakkında neredeyse tüm konuları araştırıp okudum, fakat kişilere göre farklı programlar olması nedeniyle kendi özelliklerimi, isteklerimi belirtip sizlerden yardım istemeye karar verdim, bazı konularda kafam karışık.

    Boy:1.77
    Kilo:82.5
    Yaş:19

    Beslenme ve spor programıma cevaplarınıza göre en kısa zamanda başlamayı planlıyorum düzenli olarak tamı tamına uyarak. 7 Haziran'da da bitirmeyi planlıyorum yaklaşık 4 aylık bir süre.

    Göbeğim de sert değil, sanki sarkmış gibi bıngıl bıngıl.. Eğer bu normal değilse ne yapmam gerek ? Hangi yer hareketleri kaç set halinde? Amacım 70 kiloya kadar inip 5 kilo kadar kas kazanıp 75 kiloda düzenli sıkı bir vücuda kavuşmak.. Geçen sene 87 kilodan 77 kiloya 3 ayda inmiştim fakat öss sınavı derken hareketsizlikten dolayı şu an bu kilodayım, bu işin sorumluluklarının farkındayım bu yüzden bana gerçekten biraz uğraşıp zamanını ayırıp yardım edecek kişilere şimdiden teşekkürler.

    Beslenme konusunda, ne kadar yemeliyim ne yemeliyim bir günlük program yazabilirseniz mutlu olurum, zaten az olan kaslarımı kaybetmek istemiyorum.
    Günde rahatlıkla 5 öğün yiyebilirim.

    Kardiyo olarak, spor salonuna yazılacağım tabi ki koşu, ip atlama, bisiklet sürme yapabilirim. Ağırlık çalışması çok da şart değil ahım şahım bi vücuta gerek yok, tabi olabilirse neden olmasın. Düz olsun eğildiğim zaman sarkan bir göbek görmek istemiyorum artık, o düzeye gelmem mümkün mü 4 ayda bunu da biliyorum.

    Hızlı yağ yakımı için herhangi bir ilaç takviyesi almam gerekli midir sizce 4 ay için? Ben ilaç kullanmama taraftarıyım.


    Özellikle yağ yakımı derken hazırki kaslardan olmak istemiyorum, aksine kollarımın ve göğüs kaslarının da biraz belirginleşmesini istiyorum bu yüzden beslenmem önemli olacak gibi.. Sık ama hafif ağırlık programı mı, az ama ağır bir program mı ? Bunun gibi şeyler.

    Detaylara uymayı severim biraz detaya girebilirseniz sevinirim.. Malum spor salonunun başındaki kişiler genellikle bilgisiz insanlar oluyor, kaydınızı alıyorlar, bırakın program yapmayı neyi nasıl yapacağınızı bile göstermeyip ilgilenmiyorlar.

    Devletimizin hastanelere koyduğu diyetisyenlerimiz ise, kilomuzu boyumuzu ölçüp masasının üzerinde duran önceden hazırlanmış diyet listelerinden elimize birer tane sıkıştırıp gönderiyorlar.. Buradan bilgilenebileceğimi düşündüm.. Okuyanlara ve yardımcı olanlara çok teşekkürler.

    Her ay yeni bir resim çekip haziranda siteye eklemeyi planlıyorum inşallah.

    Çok teşekkür ederim şimdiden..
     
  2. vinternatt
    Offline

    vinternatt Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    286
    Beğenileri:
    382
    Ödül Puanları:
    73
    Diyetisyen haricinde kimse size beslenme programı yazamaz, yazmamalı da. Herkesin sağlık durumu ve özellikleri farklıdır. Kendi programınızı kendi ihtiyaçlarınıza göre kendiniz oluşturacaksınız. Ben program hazırlayamıyorum derseniz, özel bir diyetisyene gideceksiniz. Bütçeniz yoksa, oturup kendiniz araştıracaksınız.

    Bölgesel zayıflama yoktur. Vücut yağ oranınızı azaltırsanız, göbeğiniz de eninde sonunda yokolur. Hiçbir hareket bir bölgedeki yağları yakmanızı sağlamaz. Bu konuda teorik çalışmalar var ama ben herhangi bir sonuç görmedim.

    Bölgesel hareketler, o bölgenin sıkılaşmasını sağlar. Yağ yakmak için kardiyo ve hafif ağırlık çalışmalısınız. Sıkılaşma için oblik, twist tarzı yan bel bölgesini çalıştıran hareketler yapılabilir. Az ağırlık çok tekrarlı ağırlık antremanları yapılabilir.

    Beslenme hepsinden önemli. Doğru beslenmeyle ilgili tüm yazıları okuyun. İmzamdaki bazı çeviriler ilginizi çekebilir. Bunun haricinde şu ve şu başlıklardaki tavsiyeler de işinize yarayabilir.
     

Sayfayı Paylaş