3-4 Öğün / 6-8 Öğün

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve AtlasAkın tarafından 8 Nisan 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. AtlasAkın
    Offline

    AtlasAkın Üye

    Katılım:
    4 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    42
    Beğenileri:
    91
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Ankara
    Merhaba arkadaşlar, birçok uzmanın farklı görüş sunduğu bir hususta sizin de fikirlerinizi almak istedim. Bugün "özel teşekkürler" kısmında doktorasını Beslenme Bilimleri ve Sağlık Eğitimi alanlarında yapmış iki uzmanın da bulunduğu bir yazı okudum.

    Öğün sıklığı konusuna da değinilmiş yazıda. Yazının o kısmında; araştırmaların, çok sık yemenin toplam anabolizmaya karşı ters etkiler üreteceği söyleniyor. Ayrıca, bir öğünden sonra kas protein sentezinin 3 saat kadar sürdüğü ve aminoasit seviyelerinin 5 saat boyunca yükselmeye devam ettiği yazıyor. Bundan da, öğünler arası daha fazla beklenmesi gerektiğini ve her öğünde tüketilen proteinin artırılması tavsiye ediliyor, bunun kas protein sentezi için daha iyi olduğu belirtiliyor.

    Öğün sıklığını ve dolayısıyla sık tüketilen aminoasit miktarını artırarak(6-8 öğün tüketerek), zamanla vücudunuzun aminoasitlerin anabolik etkisine hassasiyetinin azalmasına sebep olabileceğiniz söyleniyor.

    Ancak öğünler arası süreyi artırarak ve öğün başı tüketilen protein miktarını artırarak(yani 4-5 saatte bir yiyerek), vücudunuzun yeni öğünde aminoasite daha hassas olmasını sağlayabilir ve daha yüksek anabolik etkiler sağlayabilirmişsiniz.

    Sizler ne düşünüyorsunuz? 4-5 saat aralıklarla tüketilen 3-4 öğün mü, yoksa 2-3 saat aralıklarla tüketilen 6-8 öğün mü daha faydalı olacaktır?

    Not: Paylaştığım yazıda da belirtildiği gibi, öğün sıklığı hususunda evrensel bir fikir birliği oluşmuş değil, kişiden kişiye etkisi değişebilecek bir husus. Gene de üzerine konuşulması gereken bir husus.
     
  2. kobe_burak8
    Offline

    kobe_burak8 Üye

    Katılım:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    6
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    13
    Bu konu da sunu soyleyebilirim, meslegim geregi(ilac mumessiliyim) capa da endokrinoloji profesoru olan nevin dinccag in bir sunumuna katilmistim. Diyabet ile alakali bir sunumdu, vg den ziyade saglik acisindan bakildiginda, sık ve az yemegi tavsiye etmisti.
     
  3. Kanz
    Offline

    Kanz Üye

    Katılım:
    9 Mart 2013
    Mesajlar:
    18
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Arastırmalarıma göre çogu insan bi ögunde 40 gr dan fazla protein almamalı fazlası boşa gidiyor.Yemekler arası eger sıvı şekilde beslenmiyorsanız 2-3 saat fark olması gerekir gunde 7-8 saat uyuyan bi insan gunun kalanında alması gereken besin degerlerini 40 gr protein ve diger degerleride dikkate alarak bölup hesap yaptıgında rahat 7-8 ogunu buluyor o yuzden vucud gelistirenler icin 3-4 degil 6-8 ogun cok daha mantıklı bence.
     

Sayfayı Paylaş