2 ay salon çalışması sonrasında sorularım (Resimli)

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve uzzman tarafından 10 Eylül 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. uzzman
    Offline

    uzzman Yeni Üye

    Katılım:
    10 Eylül 2012
    Mesajlar:
    280
    Beğenileri:
    52
    Ödül Puanları:
    0
    Selamlar, bir süredir takip ediyordum siteyi yazmak bugüne kısmet oldu.
    Haziranın 22sinde salona kayıt oldum, 2 ayda 10 kilo vererek 78 kiloya düştüm.Amacım öncelikli olarak kilo vermekti zaten.Şuan 74 kiloyum ve evde çalışıyorum.
    2 adet 10kg dumble, mekik sehpası, bükbük, göğüs yayı, koşu bandı, ip, ayağa takıp göğüse çekmek için yay ile çalışıyorum.
    Göğüs ve karın bölgesinde fazla yağ olduğu için sadece proteinli besinler yemeye çalışıyorum.Şekerli hiçbir şey yemiyorum.Tuz ve un sıfır, yağ ise çok az miktarda zeytinyağı olursa.
    Çoğunlukla light beyaz peynir,1 öğünde 1 dilim kepek ekmek, tavuk, ızgara yağsız et, kıyma tatlı su kefali ızgara, konserve ton balığı, yoğurt ve meyve tüketiyorum.
    2 günde bir saydığım aletlerle çalışıyorum.150 kalori koşu bandı, 3dk ip ve 1-2 saat arası diğerleri sürüyor.
    Artık sorularıma geçeyim :)
    1-Şeker yerine günde 4-5 tablet tatlandırıcı kullanıyorum (sakarin), bunun yan etkisi olabilir mi?
    2-1 aydır hiç yağ,tuz,şeker ve unu kullanmadım diyebilirim.Bu sağlık sorununa yol açar mı? Mesela iyot almadığım için guatr olur muyum veya şeker sorunları oluşur mu?
    3-Bu aletlerle nasıl çalışma önerirsiniz?
    4-Sürekli 10kg dumble kullanarak gelişim gösterebilir mi kaslar? Salonda bir süre sonra 2,5kg artırıyorduk ağırlıkları.
    5-2 günde bir tüm vücudu çalıştırmak mı iyidir bölge bölge çalışmak mı?
    6-Dinlenme günlerinde mekik çekmenin bir faydası olur mu?
    7-Form bitki çaylarının bir faydası olur mu yoksa boşa mı içiyorum?
    8-Günde 2 öğün yiyebiliyorum ve dediğim gibi tamamı protein ağırlıklı oluyor.Az öğünün bana zararı olur mu?
    9-Antrenmandan sonra yemek yemiyorum, genelde 2-3 saat önce yerim.Bir şey yemem veya içmem gerekir mi?
    10-Barfiks çekebilmek için biceps mi çalışmam gerekiyor?
    11-Şınav pozisyonunda karın ve göğüs inanılmaz sarkıyor, iğrenç bir görüntü oluşuyor.Acaba sarkma mı oldu? Bunu önlemek için kardiyoya mı ağırlık vermeliyim antrenmana mı? Son resim hafif eğilmemle oluştu, tam yatay konumda çok daha kötü oluyor.
    12-Metabolizma hızlandırdığı için ve iğrenç tatları biraz olsun önlediği için pul,toz ve karabiberi her yemekte kullanıyorum.Herkes mide sorunları yaşarsın diyor ama ben kullanmadan yiyemiyorum.1 tabak yemeğe 1 tatlı kaşığı dolusu biberleri karıştırıp atıyorum, bu bir soruna yol açar mı?
    13-Evde çalıştığım süre boyunca hiçbir yerimde ağrı oluşmadı ama salonda az da olsa mutlaka ağrı olurdu, acaba yetersiz mi kalıyor bu çalışma?

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar, sizi tekrar rahatsız edeceğim.
    Şu resimlere de bir yorum yaparsanız sevinirim, 2 ayda neredeyse 0 kastan bu hale geldim.

    http://imgim.com/dscf2450.jpg
    http://imgim.com/dscf2451.jpg
    http://imgim.com/dscf2452.jpg
    http://imgim.com/dscf2453.jpg

    Tavsiyelerinizi bekliyorum.
     
  2. Berkay Türkkan
    Offline

    Berkay Türkkan Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.895
    Beğenileri:
    2.283
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Fitness Model
    Yazıyı okurken oldukça zorlandım.Satırlar arasında boşluk bıraksaydınız okuması daha kolay olurdu.

    Genel olarak cevap vermeye çalışayım sorularınıza :

    Öncelikle evde spor yapmak yerine imkanınız varsa tekrar spor salonuna kayıt olmanızı öneririm.Saydığınız aletlerle sağlayacağınız gelişim sınırlı olur.

    Sürekli aynı ağırlıklarla çalışarak bir yerden sonra gelişim gösteremezsiniz.Vücut o dirence alışır.

    Karın kaslarının da dinlenmeye ihtiyacı vardır.O yüzden dinlenme gününde bir şey yapmamanızı öneririm.

    İki öğün bu spor için kesinlikle yeterli değil,bu sporda yol almak istiyorsanız öğün sayınızı mümkün olduğu kadar artırmanız gerek.
     
  3. uzzman
    Offline

    uzzman Yeni Üye

    Katılım:
    10 Eylül 2012
    Mesajlar:
    280
    Beğenileri:
    52
    Ödül Puanları:
    0
    O kadar soru sordum lütfen ilgilenin.
     
  4. serdar2
    Offline

    serdar2 Üye

    Katılım:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    442
    Beğenileri:
    531
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    Purchase
    Yer:
    Avusturya
    1-Sakarin guvenlidir, genelde de bu tatlandirici kullanilir.
    2-Guatr icin birsey diyemiyecegim ama yagsiz tuzsuz bir diyet, iyi bir diyet degildir.Hele hele yagda cozunen vitaminleri dusunursek.En azindna zeytinyagini mutlaka oneririm.Tuz da vucutta onemli rol oynar,Tuz alimini asla tamami ile kesmeyin.
    3-Bu aletlerle calisma sINIRLi olacaktir, salona devam etmeni tavsiye ederim.Kosu bandi kardiyo icin iyi bir olay, Off gunlerde
    4-Surekli 10 kg kullanarak bi gelisme gosteremessin ne yazikki.
    5-Benim tavsiyem ust vucut , alt vucut olarak ikiye ayirmandir. 2 gun calisma bir gun bos
    6-Dinlenme gunlerinde, dinlen, adi uzerinde, Cok istersen hafif hizli tempo yuruyus ideal.
    7-Yesil cay limonlu icmenin yarari coktur.
    8-Gunde en azindan 3 ana ogun 2 ara ogun yemeye calis, Porsiyonlari ufalt ama boyle ye.Ayrica yag karbonhidrat asla tamamen kesme.
    9-Antremandan sonra duzgun yemegini ye, eger firsatin olmuyorsa mutlaka protein shake ic, dusuk karbonhidratli. Metabolizmanin hizini dusurmemek gerekir.Ayrica antreman sonrasi protein shake icilmesi kilo verene de kas yapana da onerilir.
    10-Barfiks compund bi harekettir, vucut agirligi da onemlidir. Lat machine calismalari ile guclenebilirsin.Veya destekli dips machine de barfiks cekebilirsin.
    11-Gordugum kadari ile kilo vermissin ama kas kutlen cok az, Kas kutlesi eklemeye bak, ne kadar yagin olursa olsun, kaslar seni toplayacaktir.
    12-Cok fazla acinin diskilama sistemini bi zarari olabilecegini okumustum, ben de cok aci yemeye basladim , seviyorum yemeyi , bi zararini gormedim.Mide acisindan.
    13-Evde calismak, eger gercekten yeterli aletlerin yoksa , yetersiz kalir, Ayrica devamli ayni hareketler vucuda aliskanlik yapar. bu da agrinin kesilmesini saglar. Cunku vucut adapte olur. Bu yuzden salon bi adim ondedir, ayni kasi baska hareketlerle calistirma olanagi saglar.


    Resimlere gelince, kafani fazla takma, tamam goruntu seni rahatsiz ediyor olabilir ama sunu da bil, hersey senin elinde, sen herseyi duzenli yap, 5-6 kilo kas ekle vucuduna, bu goruntuden eser kalmaz.Benim sahsi fikrimdir. daha uzman arkadaslarin yorumlari varsa onlar da yorumda bulunabilir ama bence senin vucuduna kas eklemene lazim.

    Basarilar.
     

Sayfayı Paylaş