10 TL Ye Makul Protein içeren besin önerileri

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve Voitzeo tarafından 13 Haziran 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 5 üye.
  1. Voitzeo
    Offline

    Voitzeo Üye

    Katılım:
    20 Nisan 2013
    Mesajlar:
    228
    Beğenileri:
    55
    Ödül Puanları:
    0
    Merhabalar. Bir çok arkadaşımız beslenme konusunda maddiyat açısından sıkıntı çekiyor. Bende 10 TL ye uygun protein kaynaklarını belirteceğim.

    1-) Tavuk ciğeri:
    ( KİLOSU 4-5 TL )
    - Birçok insan ciğer kelimesini duyduğundan yüz ekşitir. Genellikle verdikleri tepkiler olumsuz olur. Ancak ciğer içinde ki lifler ve yüksek oranda ki kas yapısıyla hayvanın en yararlı bölgelerinden biridir. Sakatattır.

    Faydaları:
    -Ciğer Kansızlığa İyi gelir
    -Ciğerin faydaları arasında, enerji düzeyini arttırmasından da söz edilmektedir. Bu anlamda yapılan araştırmalarda, haftada bir gün ciğer tüketen kişilerin, daha aktif bir şekilde yüzdükleri görülmüştür.
    -Ciğerin içeriğinde, B12, folik asit ve A vitamini bulunmaktadır.

    Kötü yanları;
    - Sakatat olup KOLESTROL içermesi.
    - Hafif tuzlu olması
    - İçinde hayvansal yağ bulundurması.

    Besin Değerleri:

    Protein: 22 GR
    Karbonhidrat: 1 GR
    Yağ: 5 GR
    Kalori : 147
    ----------------------------------------

    2-) Lor Peyniri
    ( Kilosu 4-5 TL )
    Lor, yumuşak kıvamlı peynir altı suyunun pıhtılaştırılması ile elde edilen bir süt ürünüdür. Kısa ömürlüdür. Tuzlu veya tuzsuz olarak üretilebilir. En makbülü kaşar yapımı sırasında ortaya çıkan peynir altı suyundan elde edilenidir. Çünkü kaşar yapımı sırasında haşlama sırasında peynir altı suyuna bir miktar süt yağı da geçer.

    Faydaları:
    -Yüksek protein içermesi
    -Kalsiyum,B2 Vitaminleri bulundurması
    -Ph seviyesini kontrol edebildiğinden diş için iyi bir koruyucudur.
    -Mikrobik enfeksiyonlara karşı etkilidir.
    -İshali tedavi eder.
    -Sindirim sistemini düzene sokar.
    -Diş çürüklerini önler.
    -Kronik bronşiti önler.
    -Tansiyonu düşürür

    Kötü yanları:

    - Lor Peyniri faydalıdır ancak yağ, kolesterol ve sodyum açısından da zengin olduğundan bazı bireylerin dikkatli tüketmesi gerekir.

    Besin değerleri:
    Markadan markaya değişebilir.

    Yağsız Tuzsuz Lor

    Protein: 17.30 GR
    Karbonhidrat: 1.90 GR
    YAĞ: 1 GR

    ----------------------------------------

    3-) Ton Balığı
    ( Kutusu 4-5 TL )
    Ton balığı, orkinos olarakta bilinir.Çok hızlı yüzerler. Kendinden küçük balıkları avlar. Eti konservecilikte kullanılır. Vücutları yuvarlak olup, ön kısmı büyük, arkaya doğru incelen bir yapıya sahiptir.

    Faydaları:
    -İyi bir protein kaynağıdır.
    -Çok yağlı olmasına rağmen Omega-3 adlı önemli bir yağ asiti içerir. Bu madde, yüksek tansiyon, kalp çarpıntısı ve şiddetli migren ağrılarına iyi gelir.
    -Konserve olarak satılan ton balığı yüksek D vitaminin içerir.

    Kötü yanları:
    - Dip balığı olduğundan yüksek oranda civa içerir.
    - Haftada en fazla 2-3 kez yenmelidir.

    Besin değerleri:
    Markadan markaya besin değerleri değişir.

    Protein: 21,4 GR
    Yağ: 9 GR
    Karbonhidrat: 0,8 GR

    Light ton balığında yok denecek kadar az yağ vardır. VG ciler için uygundur.

    ----------------------------------------

    4-)Tavuk Göğsü
    ( KİLOSU: 8-10 TL )
    Adındanda anlaşıldığı gibi tavuğun göğüs kısmıdır.

    Faydaları:

    -Tavuk eti yağsız, proteince zengin ve liflerinin kısa oluşu nedeniyle çiğnenmesi ve hazmı kolay bir gıdadır. Ekonomik oluşu sayesinde de bol miktarda tüketilebilecek önemli bir protein kaynağıdır.
    -Ayrıca proteinlerin vücutta kullanılabilme oranı da değişiklik gösterir. Hayvan etlerinden sağlanan proteinlerin sindirilebilirlik oranları yüzde 90-100, tahıllardan gelen proteinin sindirilebilirliği ise yüzde 79-90 civarındadır.
    -Protein ve yağ içerikleri açısından önemli avantaja sahip olan tavuk eti; demir, fosfor ve B grubu vitaminlerinin de kaynağıdır.
    -B3, B6, piridoksin, ve B5 vitaminleri deri, saç ve bağışıklık sistemine katkısıyla bilinir.

    Zararlı yönleri:

    - Tavuk göğsünün çok fazla tüketilmesi çok nadirde olsa erkeklerde meme büyümesine sebep olmuştur.

    Besin Değerleri:

    Protein:22,8 GR
    Karbonhidrat: 0,8 GR
    Yağ: 0,2-0,8 GR

    ----------------------------------------

    Alıntı değildir.
     
    Son düzenleme: 13 Haziran 2013
    Aranel, barbaroskanak ve DganC. bunu beğendi.
  2. RoLL
    Offline

    RoLL Üye

    Katılım:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    99
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    18
    Yer:
    İzmir
    Kaşar'da listeye eklenebilir diğerlerine göre protein oranı çok yüksek tabi light'ı tercih etmek gerekir.

    Hocam bu meme büyümesi olayı nedir açar mısın ?
     
  3. DeliMavi
    Offline

    DeliMavi Üye

    Katılım:
    15 Ekim 2012
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    8
    RoLL arkadaşımız haklı bu bahsettiğiniz konu vücut geliştirmeyle ilgilenen herkesin aklına bi süphe düşürecektir nedeni ise vejeteryan olanlarımız hariç hepimiz nerdeyse günlük olarak tüketiyoruz bu gıdayı bu konuda bilgi sahibi lan diğer arkadaşlarımız da bizleri bilgilendirirse çok makbule geçer.
     

Sayfayı Paylaş