1 Ay Sonrası Ölçülerdeki Değişiklikler ( Normal miyim ? )

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Ludacris tarafından 12 Kasım 2008 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 7 üye.
  1. Ludacris
    Offline

    Ludacris Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2008
    Mesajlar:
    176
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir
    Başlayalı 1 ay oldu ve yeni ölçüleri aldım. İlk 1 ay adaptasyon olduğu için çoğunlukla makinelerle idare ettim yani önümüzdeki ay çok daha iyi yol katedeceğime inanıyorum daha yeni geçtim bench presstir , incline bench presstir falan :)

    Boy:1.92
    0.ay 1.ay
    ____ ____
    Kilo:62,7 - 63,7
    Omuz:106 - 108
    Biceps:25,5 - 27,5
    Bacak:44 - 46
    Göğüs:90 - 93
    Bel:70 - 71


    Sizce adaptasyon dönemine göre gelişim normal mi ?
    Not: Boyuma göre çok zayıfım, yeterince iyi beslenmeye çalışıyorum olmuyor ama bi türlü. 1 ayda 1 kilo alabilmişim. Weight gainer şart mı sizce ?
     
  2. mahir07
    Offline

    mahir07 Üye

    Katılım:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    124
    Beğenileri:
    21
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    antalya
    ludacris.. adaptasyon süresi için bence normal bir gelişme kaydetmişsin ölçülerde.. belki kilo alımın 1 - 2 kilo daha fazla olabilirdi.. bana kalırsa bundan sonraki idmanların şiddeti ve düzenli bir beslenme ile cok daha iyi olabilirsin çünkü bu isteği sende görüyorum :) bence supplement şart deil bu zamanlarda.. ama yinede daha hızlı bir gelişim istiyorsan kullanabilirsin.. biraz daha doğal besin kaynaklarımızı dene, az tekrar cok ağırlık :) bi bak bakalım 1 ay sonunda neler olmuş.. eğer istedigin gibi değilse sonuçlar o zaman kullanmaya başla bence weight gainer vs.. ürünleri.. kolay gelsin ;)
     
  3. Ludacris
    Offline

    Ludacris Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2008
    Mesajlar:
    176
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir
    Mahir teşekkürler , elbette yorumlarını dikkate alıcam :)
     
  4. Jevric
    Offline

    Jevric Yeni Üye

    Katılım:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    265
    Beğenileri:
    59
    Ödül Puanları:
    0
    normal gelişim, aynen devam..
     
  5. unıvers
    Offline

    unıvers Üye

    Katılım:
    12 Kasım 2008
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    yardmcı olursanız sevnırııııım

    arkdaslar mrb sıteye yenı uye oldum ve kafam cok karısık soyle soylıyım bu spora 10 gun ıcınde baslamak ıstıorum cok ıstıorum ama kafamı kurcalayan seyler var 23 yasındayım 1.89 boyunda 86 kıloyum vucudum normal ama kendımı cok gucsuz hıssedıorum spora baslama amacım kesınlıkle spor ve bırazda olsa kendımı toparlamak ve guc yanı ole kaslı maslı olım merakı cok yok...
    benım sorum ılk baslayanlar ıcın protein tozlarını ve amino asıtlerı onerıyormusunuz?bunun bır zamanı varmıdır ılla şukadar calısmadan sukadar sureden sonra almak zorundasın gıbı bı mantık var mı?
    ılk basta 1 ay vucut tanısın alışsın spora agırlıga dayanıklıga ve daha sonrakı aylar ıcın temeldır ewt ama 1-2-3.. ay yapıcam ve sureklı enerjı kaybı olucak proteın almak ıcınde gunde 8 yumurta et balık vs..bunları ya tuketemıosak?:confused:
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 12 Kasım 2008
  6. slymnasye
    Offline

    slymnasye Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    551
    Beğenileri:
    385
    Ödül Puanları:
    73
    ludacris gelişim ilk bir aya göre iyi zaten en cok gelısım katedıcegın donemdesın su an bu sporda en ıyı tepkıyı ılk dort ay ıcınde alıosun zaten bu dort ayı cok ıyı degerlendırır beslene ve dınlenmene dıkkat edersen cok daha ıyı gelısme kaydedersın unutmamak gerekır kı burada hepımız vucudumuza yatırım yapıyoruz ve gelısmek ıcınde yakıtımızı eksık etmıyecegız :) su an ıcın gainera felan ıhtıyacın yok aslında ben ılk baslımda kullandım cok da faydaını gordum ama benımle bırlıkte baslayan bır arkadasım kullanmamıstı o da gelıstı beslenmesıne daha ozen gostererek karar senın tabıkı ama onlardan mucıze bekleme ama gelısımın su an ıcın ıyı gıdıyor calısmaya devam et...

    univers arkadasın topıgıne msj atmssın sanırım tasınır buradan yazdıgın bu sporu yapıcaksan o etı sutu tavugu tuketıceksın suplementler ıcın erken bu sporda zaten dısıplın olmasa malesef hıc bır sey olmuyor sen once bır basla spora programını felan gonder o salonun havasını bı al sora tekrar konusruz :)
    antremandan once karbonhıdrat agırlıklı sana enerjıveıcek seyle tuket fakat mıden dolu antrema gıtme antreman sonrasındada proteın ve karbonhıdrat al tabı ayrıntılı bı program cıkarılır zamnla sen once dedıgım gıbı spora bır basla...
     
  7. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    İstasyon çalışması için gelişim normal hatta iyi bile diyebiliriz bence. Özellikle hoşuma giden , her ölçünün orantılı olarak düzgün bir şekilde artmış olması. Benim 1. ayımda daha çok biceps ve omuz artmış , göğüsde çok az bir artış olmuştu (1cm). slymnasye çok doğru söylemiş. ilk 4 ay cidden çok önemli bencede. çünkü ilk 4 ay vücudun daha "noluyo lan ?" diyemeden yapabildiğini yapman gerek gelişimine çok olumlu etkisi olur. Çünkü sonuçta kas gelişimi , vücuda "noluyo lan ?" dedirterek yani şoka uğratarak oluyo. ilk 4 ay vücut alışamadan alabileceğin en iyi verimi almaya çalışman gerek. weight gainer'a ihtiyaç olacağını düşünmüyorum. Kardiyo yapmayarak , eh evde filan okulda biraz tembellik yaparak kilo alabilirsin :) Yaşını bilmiyorum ama mesela ben , okulda ne kantinden nede yemekhaneden yiyorum. Her gün bir kabım var sıcak tutmaya yarayan onunla okula yemek götürüyorum. Her öğlen ya pilav ya makarna , yanındada mutlaka tavuk göğsü. Birde 2 yumurta götürüyorum okula. (Yumurtaları bütün yutmak lazım sınıf kokuyo sora :) ) + Dipnot : Kilo almak istiyorsan sağlam kahvaltı şart...
     
  8. Ludacris
    Offline

    Ludacris Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2008
    Mesajlar:
    176
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir
    Yorumların hepsini tek tek okuyorum ve dikkate alıyorum teşekkür ederim hepinize. :)
    Ya yemek yemeye fazla fırsatım olmuyor ve gerekli proteini tam anlamıyla alamıyorum , o yüzden gainer şart gibi :/
     
  9. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    Ya ama şöyle bir durum var protein eksikliği çekiyosan protein tozu kullan weight gainerlarda farklı bir durum var. Bence yemek yiyebilmek için vakit yaratman lazım. Çünkü supplementlerde klasik bir olay var eminim pek çok kez duymuşundur. Supplementlerin görevi , çok çalıştığımızda besinle alamadığımız zaman yardım almak için kullanıyoruz. Yani besinlerden alamıcak noktaya geldiğimiz zaman. O yüzden supplementlerden alcağın protein asla ve asla besinlerden aldığının yerini tutamaz. Yemeğe mutlaka vakit ayırman lazım. Eğer şimdiden toza başlarsan ileride ne yapacaksın ?
     
  10. slymnasye
    Offline

    slymnasye Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    551
    Beğenileri:
    385
    Ödül Puanları:
    73
    ludacris drago olayı ıyı ozetlemiş suplemetler ek besin sonucta eger proteın ıhtıyacını karsılayamıyorsan kullan ama vucudun su 4 ayda zaten cok buyuk tepkı veıcek ve sonra yavas yavas gelısım duracak ıste o zamn suplementlere yonelır ve programında cesıtlı degısıklıkler yaparasan kaslarını sasırtır ve gelısmene hız katabılırsın...

    drago sanırım ogrencı bak okula yemek getırdıgını soledı ve emınımkı cevresındekıleın acayıp tepkılerıyle ugrasıyordur her gun emınım ama bunlara aldırıs etmeden kendı bıldıgınden sasmıyor hepımızı bu spor ıcın cesıtlı fedakarlıklar yapıyoruz yapmasak olmuyor zaten o yuzden sende yıyebıldıgın kaar ye gainer dıosun gainer ne karbonhıdrat sen ne yapabılrısın tamam onun kadar belkı cabuk kana karısmaz ama doldur ceplerıne kuru uzumu kayısıyı fındıgı ye pılavını sabahları pekmezını ıc antremandan once ıc sonra iç fırsat buldukca ye ama kalıtelı beslen tabıkı bak gaınera felan ıhtıyacın kalmayacak o zamn...
     
  11. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    sorma ağabey valla hocalar bile dalga geçiyo :) bugün beslenmende ne var falan diye... :)
     
  12. Ludacris
    Offline

    Ludacris Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2008
    Mesajlar:
    176
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir
    Draqo helal olsun valla sana bu kadar iyi beslendiğin için. Ya nasıl o kadar iyi beslenebilirim ki zor geliyor her gün anneme tavuk ve pilav yaptırcam da , her sbah yumurta haşlıyıp koycam çantama vs.. Ben bunları yapamam yani durumumuz da belli bi düzeyde. Her gün sırf benim için tavuk aldıramam herhalde. Yumurta kolay gerçi :=)
     
  13. D.Wolf
    Offline

    D.Wolf Üye

    Katılım:
    19 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.306
    Beğenileri:
    2.181
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    istanbul
    bu spor fedakarlık ister, sonu yoktur..gördügüm kadarıyla hem kilo almak istiyorsun hem de annenin yemek yapmasını bekliyorsun..bu mantıkla bir yere varamazsın..oturup yemek yapmasını yavaştan ögrenmeye başlamalısın, yoksa bir kademe bile ilerleyemezsin..bütçen dar olsa bile, ona göre degerlendirme yapıp, alışverişini ona göre yapıp,max verim için çalışacaksın..ölçülerin 1 ay için, üstelik bu kilo için ne normal ne de düşük, ama daha da iyi olabilirdi..1 yıl sonra nasıl bir vücudum olur diyordun sen bir başlıkta değil mi? ..ben sana cevabını vereyim; eger bu mantıkla gidersen, asla ilerleyemez ve kendine mazeretler bularak,bu spora dayanamaz, bırakırsın..

    bu sporda gerçekten iyi olmak istiyorsan, adam gibi değil, canavar gibi yiyeceksin, ama düzenli ve planlı bir şekilde olacak bu iş..bu işte sihirli degnek antrenman programları değil, beslenmedir.
     
    bonatschi bunu beğendi.
  14. Ludacris
    Offline

    Ludacris Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2008
    Mesajlar:
    176
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir
    Çok doğru söylüosun ; ama emin ol etrafımdakiler de bana dio ne bu sağlıklı beslenmedir bodydir falan , şaşırıolar ki iyi besleniorm ama sizin kadar deildir herhalde. Çabalıyorum. Yaza kadar ne kadar kilo alırsam , vücudumu ne kadar toparlarsam kardır bana. Her yaz öle incecik zayıf ben olmak istemiorm artık .. :(
     
  15. bonatschi
    Offline

    bonatschi Özel Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2006
    Mesajlar:
    3.855
    Beğenileri:
    4.910
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Londra
    D. Wolf çok güzel özetlemiş.

    Ben de şunu iddia ediyorum.
    Bu forumda daha 1. ayında supplement alımını tartışmaya açan hiçbir sporcu adayı, aday olmaktan ötesine geçememiştir ve geçemeyecektir.

    Sen de supplement alıp almaman gerektiğini sorgulamayı bir an evel bırakıp, nasıl daha kaliteli beslenebilirim sorusuna cevaplar aramalısın..

    Dost acı söyler derler.
    Ben de bu yollardan geçmiş, benzer hatalar yapmış ve hatalarından dersler çıkararak öğrenmiş bir arkadaş olarak sana açıkça şunu söyleyebilirim:

    Beslenme konusunda kem küm etmeye gelmiyor bu spor.
    Nasıl Arnold "ağır, çok ağır çalışınız" diyerek kası zorlamanın gelişim için ne denli önemli olduğundan bahsettiyse, sıkı ve normal miktarlarda beslenmenin ötesinde bir kas gelişim dieti de kütle kazanmanının olmassa olmazıdır.

    O nedenle ye, çok ye, ancak bilinçli beslen, bütün hayat düzenini kaliteli bir beslenme planı kurmak adına yeniden düzenle..
    Bu sporda başarıya götüren en önemli anahtar budur bana kalırsa.
     
  16. Ludacris
    Offline

    Ludacris Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2008
    Mesajlar:
    176
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir
    Buqün 2 büyük tabak pilav ve 2 yumurta yedim. Dün de pilav ve 3 yumurta yemiştim ; ama her gün yapabilceğimi zannetmiorum.. Gaza geldim son günlerde.. Bu gazı dvm ettirmeye çalışıcam. ELimden geldiğince ..
     
  17. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    Elinden gelenin en iyisini yapacaksın zaten yapacak bişey yok. Bak sana tavsiye. Eğer yumurta pahalıya gelir diyosan birde yumurta sarısında kolestrol olduğu için bence yumurta akı tozu alabilirsin... 300gr yumurta akı tozu 17YTL'ydi. 100 gramda 82 gr protein var demişti bir başlıkta bir arkadaş. Ülkemizde en ucuz et tavuk zaten. Hele hele göğüs dahada ucuz çünkü bizden başka kimse almıyoki zaten tatsız tuzsuz haşlaması :) Bol bol ekmek yiyebilirsin. Özellikle tahıllı ekmek. Ama yemek yapma konusunda eğer ben sabah o kadar erken kalkamam diyosan geceden koyarsın sabah ılık olur...
     
  18. Ludacris
    Offline

    Ludacris Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2008
    Mesajlar:
    176
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir
    Eyw.. denicem :)
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 14 Kasım 2008
  19. Jevric
    Offline

    Jevric Yeni Üye

    Katılım:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    265
    Beğenileri:
    59
    Ödül Puanları:
    0
    2 tabak pilav, 3 yumurta yetmez.. en az 3 katı daha lazım... Ama daha işin başındasın tabi.
     
  20. Ludacris
    Offline

    Ludacris Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2008
    Mesajlar:
    176
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir
    günlük o yazdıqım .. :S
     

Sayfayı Paylaş