İçgüdüsel Çalışma Prensibi

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve bonatschi tarafından 29 Ocak 2007 başlatılmıştır.

  1. bonatschi
    Offline

    bonatschi Özel Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2006
    Mesajlar:
    3.855
    Beğenileri:
    4.910
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Londra
    Can Üstel Adele ve Kuvvet kitabında "içgüdüsel çalışma prensibi"nden ve bunun öneminden bahsetmiş..
    Bu prensip zamanla ve tecrübeyle kazanılıyor..
    Kısaca vücutçunun kendini tanıması ve vücudundan gelen sinyalleri dinleyerek ona göre antrenmanını ve beslenmesini yönlendirmesidir diyebiliriz..
    Bu prensibe göre sporcu vücudundan gelen tepkilere ve sinyallere göre programını oluşturur, yani set sayısını belirler, hangi antrenman çeşitlerinden maksimum verim alabilecegini bilir ve onları uygular, antrenman süresini kaslarından gelen "bugünlükyeter, beni daha fazla zorlama" gibi uyarılar dahilinde belirler..

    Bu kısa girişten sonra kendi sorunuma dönmek istiyorum..
    Benim antrenmanlarım dolu dolu 1 buçuk saati geçmekte.. Çevremdeki birçok sporcu arkadaş bu sürenin gereğinden fazla oldugunu ve katabolik süreci başlatacagına dair uyarıyorlar..
    Oysa kaslarımdan gelen sesi dinleyince benim için en uygun antrenman süresinin 1.5-2 saat arasında oldugunu anlıyorum.. Fiziksel ve genetik yapımdan ötürü maksimum verimi uzun süreli çalıştıktan sonra aldığımı hissediyorum.. Can Üstel'in belirttiği gibi içgüdüsel bir duygu bu.. Bu süre içersinde ne motivasyonumda ne de fizik gücümde büyük bir azalma olmuyor.. Aksine daha iyi bir şişkinlik, daha iyi bir gerilim ve daha iyi bir gelişme hissediyorum..(bazı sporcuların 45 dakika sonra motivasyon ve fizik olarak düştüğünü de şahit oldum) Oysa antrenmanları 45 dakika ile sınırlı tuttuğumda aynı olumlu tepkileri, sağlam çalıştığıma dair işaretleri vücudumdan alamıyorum..

    Bu durumda Can Üstel'in belirttiği gibi "içgüdüsel çalışma prensibi"ne uyarak vücudumun sesini mi dinlemeliyim?..
    Benim durumumdaki gibi vücudundan ve kaslarından gelen sesi dinleyerek çalışıp yüksek verim alabilen arkadaşların fikirleri de benim için çok kıymetli..
     
  2. Blitz
    Offline

    Blitz Özel Üye

    Katılım:
    9 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.415
    Beğenileri:
    204
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Istanbul
    Ben de içgüdüsel çalışırım genelde...
    Öte yandan kaslardan ve vücuttan gelen ses ile beyinden gelen sesi karıştırmamak lazım. Bazı zamanlar kaslar ve vücut yeter de dese, insan hırs yaptığı için beyin yetmez yetmez daha çalış diyebiliyor. Ben de eskiden içgüdüsel olarak 2 saate yakın idmanlar yapardım ama onlar beynin yarattığı içgüdüler, sadece kasları dinleyince 1 saati geçmeden gayet kasları ağrıtan idmanlar yapabiliyorum ve bu idmanlar gayet yeterli oluyor...
     
  3. Coleman Trebor
    Offline

    Coleman Trebor Üye

    Katılım:
    9 Haziran 2006
    Mesajlar:
    618
    Beğenileri:
    83
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Ankara
    bende 1 saat sonra hatta çok çalışmak istemiyorsam 45 dk sonra motivasyon bozukluğu ortaya çıkıyor ama programımı bitiriyorum özellikle karın kısmına geçtiğimde yeter artık diyorum bitirsem bile pek verim alamıyorum birde bazen dumbell pulloverda sanki kalbim bir garip oluyor nasıl anlatırım bilemiyorum sanki yerinden çıkacamış gibi bi ritim bozukluğuymuş gibi attığını çok yoğun hisssediyorum ama biraz acıyor gibi bu durum 3-4kere karşılaştım ve zorlamadan hemen antremanımı bıraktım
     
  4. hoterme
    Offline

    hoterme Üye

    Katılım:
    15 Ocak 2007
    Mesajlar:
    219
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    ilk önce ritim bozukluğu hiseden arkadaş bence bi git görün derim eko ve kan testlerini yaptır bişey çıkmayacağını bile bilsen git derim başka sporlarda avrupa şampiyonu arkadaşlarım var bir çoğu böyle şikayetlerden gitti sende bi git derim. konumuza gelince antrenmanın yüküne bağlı diyorum çalışma süresi 30dk tamam dersin 2 saatde de dersin demek ki senin antrenman yükün az süren uzun diye biliyorum yani depolarını 1.5 saate harcıyosun buda çalışma sitilinden olabilir dinlenme süren birset yükün onlar bunun bi belirtisidir örneğin 8 hareketli %65 70 inde çalışıyosun diyelim bunu dinlenmeleri 90 120sn tutsan ve bunu çıkarıp vede üstüne yapa biliyosan helal olsun sana bence prg maksimallerini alarak düzenli bir şekilde işte masimalimin şukadarı ile çalııyorum süre şu gidiyo diye yap bakalım süren ne olcak. çünki maksimal kuvvet hipertrofi ağırlık ant larında okadar uzun süre duran sporcuya rastlamadım fakat olabilir bişey demiyorum gelip görmek lazım.dedğin süreyi başka çalışmalarda uygulanır zaten. ama bilmediğim için senin çalışmanı yorum yok yani. tabiki vucudunu dinleyeceksin psikolojide önemli bi yer tutar gelişime büyük katkıda bulunur. ama tekrarlıyorum ant yükün falan söylersen ne çeşit çalışma yapıyosan ona göre yaparsın yapamasın diye bilirim. kolay gelsin iyi çalışmalar
     
  5. s1nan
    Offline

    s1nan Üye

    Katılım:
    20 Şubat 2006
    Mesajlar:
    26
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    It & Organisation Manager
    Yer:
    Ankara
    bende hotermenin check-up ile ilgili dediklerine katiliyorum. kan ve idrar testi yaptir bence. ben gecen hafta bobrek fonksiyon ve karaciger fonksiyon testi de dahil olmak uzere yaptirdim. bir tek idrar ve kan vererek herseyini olcturebilirsin. doktora mutlaka kullaniyorsaniz kullandiginiz supplementlari belirtin. fakat eko degil de efor testi gerekli bunu belirteyim. eko cok bariz birsey varsa gosterir, esas yapilmasi gereken efor testi.
    gerci check-up mi yaptirsam yoksa supplement mi getirtsem o parayla arasinda kalmistim ama iciniz rahat ediyor. mutlaka en az senede 1 yaptirin derim.
     

Sayfayı Paylaş