Çılgın sorular

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve fatih.42 tarafından 7 Eylül 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. fatih.42
    Offline

    fatih.42 Üye

    Katılım:
    7 Eylül 2016
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba arkadaslar spora yeni basladim.
    Forumda gezinirken aklima çilginca sorular geldi.
    -Hedefi dayanıklılık,kuvvet ve hacim doğru orantılı bir kas kütlesi isteyen birisi nasıl bir spor programı yapmalı ?
    -spora yeni baslayan bulk yapabilirmi.
    -Ektomorf,mezomorf ve endomorf vücut tiplerı spor programında ,kas kütlesinde ve beslenmedeki rolü nedir?
    -Spor yapma saatleri nasıl belirlenmeli ?(anabolizma,katabolizma olarak )
    -Yeni başlayan full body antramanı mı yoksa tek bir bölge veya kombine bir bölge mi çalışmalı ?
    -İzole bir antreman ile bileşik çok fonsiyonlu bir antreman avantaj dezavantajları neler?
    ...
    Sporda acemiyim yanlışlıklarım varsa horgörmeyin.Öğrenerek bilinçli bir sporcu olmak istiyorum.Cevap veren herkese teşekkürler.
     
  2. eehfe4
    Offline

    eehfe4 Üye

    Katılım:
    20 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    79
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    8
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Ektomorf : Küçük ve narin kas yapısı - Yağsız kas kütlesi - Zor kilo alan , Hızlı metabolizmaya sahip - Düz göğüsler ve dar omuzlar.
    Mezomorf: Atletik ve sert bir vücut - Hızlı kas kütlesi alan - Ektomorflara göre daha hızlı yağlanan - Dikdörtgen şekilli gövde.
    Endomorf: Hızlı şekilde kas ve kütlesi - Yavaş metabolizma - Kas yapısı yağ sebebi ile belirsiz.

    Ektomorf:Örneğin Formunu korumak için almsı gereken kalori 2500 ise , günlük 2800-3000 kalori yemesi lazım.(Günlük 300,500 kalori daha fazla yemesi gerek.)
    Mezomorf:Formunu korumak için alması gereken kalori 2700 ise 2700 kalori alması lazım.(Formunu korusun yeter.)
    Endomorf:Formunu korumak için 3000 kalori alması gerekiyorsa 2700-2500 kalori alması lazım.(Günlük -300,-500 kalori az yemesi gerek.)

    Ektomorf:Yavaş yavaş kilo alarak kas kütlesi eklemesi kolay vücut tipi.
    Mezomorf:Zaten kaslı yapıda kas eklemesi kolay vücut tipi.
    Endomorf:Zayıflayarak yağ kütlesini eritip,Kas kütlesi koyması gereken vücut tipi.Yukardakilerine göre birazdaha yavaş.
     
  3. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.690
    Beğenileri:
    1.880
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    - stronglifts 5x5 ya da benzeri bir program dayanıklılık hariç faydalı olur yazdıkların için. ekstradan yüzme , koşu ya da benzeri bir faaliyette bulunursan dayanıklılık konusunda da geliştirebilirsin kendini.

    - kas kütleni artırmak istiyorsan ihtiyacından fazlasını yemek zorundasın bu yüzden bulk şart. diğer türlü aynı kiloda kalıp kas koyman için aynı miktarda yağ yakman lazım ki bu işler kolay değil , yeni başlayanlar belli bir süre yapabiliyorlar sadece , onun için de iyi bir genetik lazım.

    - vücut tipi olayına inanan birisi değilim ben , buna genetiksel farklılıklar diyorum , herkes kendine hastır. yani kimisi 5 bin kalori yiyip yavaş yavaş kilo alır , kimisi 1500 kaloriyle anca kilo verir , kimisi güçlüdür , kimisi dayanıklıdır vs. kendine ektomorf diyen birinin ekstradan yapacağı bir şey yok programlama açısından , tek farkı beslenme oluşturacak.

    - bu büyük oranda tercih meselesi , ama kardiyo için sabah saatleri daha uygun bence.

    - fullbody , net.

    - compound ağırlıklı çalışmak çok daha faydalı kişisel fikrimce. en büyük avantajı postürünü düzgün tutmada daha etkili ( bunun önemini kimse anlamıyor ) , başka bir avantajı kasları daha yüksek frekansla çalışabilme avantajı. bir diğer avantajı da kuvvet gelişiminde çok daha etkili olması. kim ne derse desin , yüksek ağırlıklarla çalışmak kas geliştirme potansiyelinizi net olarak artırır bunu da yarım kiloluk bir kası izole ederek elde etmeniz zor.

    izolasyon ağırlıklı splitler bence doğal birisi için uygun değil , millet mr. olympia olmuş adamın programını yapıyor. bu adamlar günde 600-700 gram protein alıyorlar çünkü kullandıkları ilaçlar buna izin veriyor. o kadar proteinin kaslara taşınması ve hipertrofi oluşması uzun süren bir şey bu yüzden adamlar kası çalıştırma frekansını az tutup ( haftada 1 ) o tek antrenmanda kasları sonuna kadar zorluyorlar. doğal birinin bunu taklit etmesi son derece mantıksız olur , mr. olympia olmuş adamın ihtiyaç duyduğu proteinin %20'si bile bize yetiyor. bu yüzden çalışma sıklığını artırıp yoğunluğu azaltmak bence doğal birisi için daha optimal olur.
     
    mali67 ve farazi bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş